dreamweaver geen frames

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
hallo , ik heb een vraag .. (alweer)

zie ik ben nu een site aan het maken met dreamweaver.

nu wil ik niet met frames werken ( dat is weer gekloot met de achtergrond enz) maar is hier ook iets anders voor? iets dat zegmaar op de alle pagina zit .. soort van buitenrand waar het menu enz in komt te staan?

alvast bednakt !

Dus je wilt dat als je het menu 1 keer aanpast, het ook op de rest van de pagina's aangepast wordt? Dit kun je in Dreamweaver doen met 'Editable regions'. Je maakt dus een template en bijvoorbeeld een tekstvak als editable region. Als je dan een nieuwe pagina met de template maakt, kun je alleen maar dingen in het tekstvak zetten. Als je dan in de template het menu wijzigt, wordt dat ook op de andere pagina's die de template gebruiken gewijzigd. Gebruik anders de helpfunctie eens. Daar kun je nog meer informatie vinden.

tis moeilijk uit te leggen ... maar wat je zegt is wel deeltelijks waar... zag maar frames hakt beeld in 2e ... met achtergrond een wit vlak dus ( die neiuwe frame)

nu wil ik zegmaar een plaatje op achtergrond ( dus niet door 2en ) en dat daar het menu en banner enz opkomt ... maar dat het wel het zelfde functioneert als frames.

iemand zie dat het kon met marge's ofso ... maar in dreamweaver heb ik dat niet kunenn vinden

Geplaatst door megabit
Dus je wilt dat als je het menu 1 keer aanpast, het ook op de rest van de pagina's aangepast wordt? Dit kun je in Dreamweaver doen met 'Editable regions'. Je maakt dus een template en bijvoorbeeld een tekstvak als editable region. Als je dan een nieuwe pagina met de template maakt, kun je alleen maar dingen in het tekstvak zetten. Als je dan in de template het menu wijzigt, wordt dat ook op de andere pagina's die de template gebruiken gewijzigd. Gebruik anders de helpfunctie eens. Daar kun je nog meer informatie vinden.

Ah, sorry hoor, ik moet dit even zeggen!

Heel erg bedankt dat je dit zo ff uitlegt, want ik kwam er never nooit achter, dus heb ik m'n hele site met frames gemaakt (wat ik helemaal niet mooi vind e.d.)

Maja, nu weet ik het, dus ben ik weer heel blij enzo..

Thnx!!!

:thumb: :thumb: :thumb: :D

Geplaatst door T._de_vries

Ah, sorry hoor, ik moet dit even zeggen!

Heel erg bedankt dat je dit zo ff uitlegt, want ik kwam er never nooit achter, dus heb ik m'n hele site met frames gemaakt (wat ik helemaal niet mooi vind e.d.)

Maja, nu weet ik het, dus ben ik weer heel blij enzo..

Thnx!!!

:thumb: :thumb: :thumb: :D

Graag gedaan hoor. Voor een simpele site is dit een goede oplossing. Ik gebruik het zelf ook.

frames

Hallo ibl,

Wat een goede vervanging voor frames is, zijn tabellen. Kijk een onder Insert/layout.
Kijk onder Help naar:
"Using Tables to Design a Page Layout Tutorial "

Veel succes,
Nico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan