Dreamweaver i.c.m. AllWebMenus

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosD

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Berichten
33
Heeft er iemand ervaring met gebruik van AllWebMenus in DreamWeaver? Ik heb een menu gemaakt en volgens de regels in mijn pagina gehangen, maar bij het previewen (F12) wordt het menu niet getoond. De rest van de site is goed. Bij het laden zegt de browser (IE) dat hij 'gereed met fouten op de pagina' is en als ik dan de fouten opvraag, zegt ie dat hij op een bepaalde regel een object had verwacht.

Ik gebruik een Apache test server en PHP/MYSQL.

Ik hoop dat iemand dit herkent en een oplossing weet.
 
En het bestand via de verkenner openen ipv F12?

En gebruik je php dan kan het zijn dat je de code verkeerd hebt ingevoegd.
 
Ik heb ook nog geprobeerd of het werkte met een 'kale' HTML (De bekende "Hello world"). Maar die werkt ook niet. Maar die open ik natuurlijk wel via de Apache server.

Als ik het via HTML doe, maar géén server gebruik, dan werkt het wel. Zodra ik de site daarna omzet dat hij server-technologie gaat gebruiken, geeft hij weer de zelfde fout en toont het menu niet. Het lijkt dus te maken te hebben met het gebruik van PHP/MYSQL (ook als je index-file gewoon .HTML heet.

Ik gebruik inderdaad PHP. Mijn index-pagina heet dan ook "index.php". Ik heb nergens gelezen dat je voor PHP op een speciale manier moet invoegen. Wat moet ik dan speciaal doen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nergens gelezen dat je voor PHP op een speciale manier moet invoegen. Wat moet ik dan speciaal doen?

Doe je php dan eens onderbreken,
dan je javascript
dan weer verder met php

Of je zet je menuscript als include in je pagina.
 
Helaas allemaal geprobeerd, maar het helpt niet. Maar ik heb wel iets anders ontdekt. Volgens mij wil mijn Apache test-server domweg geen javascript draaien. Via een ander menu-designer (Sothink) een javascript gemaakt...geen foutmelding, maar ook geen menu getoond. Daarna eens voor de grap de scripts naar mijn domeinserver ge-FTPd...en daar wordt keurig het menu getoond.

De PHP/HTML/Javascript zit dus goed in elkaar, maar het wil niet lukken met mijn apache-server. Heb jij/jullie hier ervaring mee? Moet ik iets instellen op de server?
 
Inmiddels de oplossing gevonden. Het lag niet aan Apache maar DreamWeaver kopieerde niet alle javascripts naar de folder waar Apache zijn bestanden uit haalt. Ik heb het als volgt opgelost:

De sites die ik aan het maken ben staan allemaal in een folder "Mijn websites" met voor iedere site een subfolder. Apache is nu zo geconfigureerd dat hij naar "Mijn websites" kijkt, en binnen DreamWeaver laat ik Apache de files uit de folder http:\\localhost\sitenaam halen. Waarbij "sitenaam"natuurlijk de naam van de subfolder is.

Bedankt voor jullie tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan