Dreamweaver in Inernet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tvoorbij

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hallo,

Weet iemand hoe ik "bewerken met Dreamweaver" kan plaatsten i.p.v. Frontpage/Kladblok etc. in Internet Explorer. Ik bedoel de knop bovenin het venster. Bij opties zie ik geen Dreamweaver, dus die zal ik ergens actief moeten moeten voor deze functie.

Bij voorbaat dank,

Theo

Dat heb ik zelf ook weleens geprobeerd via wijzigingen in het register (HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Default HTML Editor), maar dat is me nooit gelukt. Ik heb geen FrontPage, maar bij mij staat er dan Bewerken met Word. Ik heb in het register toen alle betreffende paden naar Word veranderd in paden naar Dreamweaver, maar dat werkte dus niet.
Ook via Google kon ik hier geen manier voor ontdekken, dus ik denk dat het gewoon niet mogelijk is.
Pagina opslaan en dan bewerken in Dreamweaver is volgens mij dus de enige optie.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Het lijkt me dat er wel degelijk een mogelijkheid moet bestaan...
Immers nu heb ik 3 verschillende keuzes. Op de een of andere manier wordt Dreamweaver echter niet als mogelijkheid opgenomen.

Ik zal trouwens eens in het register kijken.

Theo

Hallo,

Als het al in het register veranderd moet worden is het ergens bij hkey_classes_root\.htm\OpenWithList\

hieronder staan mijn 3 editors zover.

Ik durf echter nu niet gelijk iets te doen voordat anderen reageren, want ik denk nog steeds dat het makkelijker kan. (of zou moeten)

Bedankt zover,

Groet,

Theo

En toen bleek het toch te kunnen. :)

Klik.

Pak bijgaand zip-bestandje uit. Er zitten twee registerbestanden in.
Voeg ze beide aan het register toe door er met je rechter muisknop op te klikken en vervolgens op Samenvoegen te klikken.
Let wel op: dit is voor Dreamweaver MX.
Hieronder staat de tekst van het reg-bestand hkcr_applications.reg.
Heb je Dreamweaver 3, 4, of 5 dan moet je mx vervangen door de juiste mapnaam.
Voor het bestand hkcr_open_with_list.reg hoeft dat niet, omdat dat alleen verwijst naar dreamweaver.exe.

REGEDIT4

[HKEY_CLASSES_ROOT\Applications\Dreamweaver.exe]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Applications\Dreamweaver.exe\shell]
"FriendlyCache"="Dreamweaver MX"
"FriendlyCacheCTime"=hex:5f,16,e8,bf,90,33,a9,c1

[HKEY_CLASSES_ROOT\Applications\Dreamweaver.exe\shell\edit]
@="&Bewerken"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Applications\Dreamweaver.exe\shell\edit\command]
@="c:\\program files\\macromedia\\dreamweaver mx\\dreamweaver.exe \"%1\""

Guus.

Laatst bewerkt:
Overigens is deze manier verre van ideaal; afbeeldingen worden niet meegenomen en als het bestand geen extensie heeft (bijv. http://www.google.nl/) dan is in Dreamweaver alleen Code view beschikbaar.

Ik sla zo'n bestand gewoon op.
In de map C:\Windows\SendTo heb ik snelkoppelingen gemaakt naar allerlei programma's.
Klik je nu rechts op een bestand en kies je voor Kopiëren naar, dan kun je kiezen met welk programma het geopend moet worden.
Zo kun je een html-bestand, dat bij mij standaard door Firefox wordt geopend, ook snel openen in Kladblok, Dreamweaver,Word, Wordpad en Internet Explorer - zie bijlage.
Dit is handig voor elk bestand dat door meerder applicaties geopend kan worden.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hallo,

OK, ik ga dat uitproberen.
Ik ben met je eens dat het niet ideaal is maar ik heb een hekel aan Frontpage... En als ik dan iets wil weten wil ik het ook echt weten. Sendto is mij bekend. Maar het probleem is dat ik juist met TweakUI zoveel mogelijk weghaal omdat ik anders door de bomen het bos niet meer zie. Toch is het wel handig voor de utilities die je vaak gebruikt. Soms wil ik bij een site weten hoe iemand iets gedaan heeft. Daardoor leer je bij en soms kun je het gebruiken en/of aanpassen aan je eigen gebruik. Vandaar dat ik wel eens op die knop druk. Overigens gebruik ik notepad net zo vaak omdat ik een paar boeken HTML doorgeworsteld heb alvorens aan Dreamweaver te beginnen. Ik ben daar nog steeds blij om omdat je ook meer van het coderen begrijpt. Alleen de ontwikkeling gaat zo hard dat je het als amateur niet meer bij kunt houden.

Ieder geval hastikke bedankt.

Met vriendelijke groet,

Theo

Dat Dreamweaver te verkiezen is boven FrontPage ben ik helemaal met je eens. :)
En ach, iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren en manier van werken.
Als iedereen hetzelfde was zou het een saaie wereld worden. :D

Guus.

Guus,

Nu ik toch bezig ben. Ik zag je gif van sendto en ik ben op de een of andere manier de sendto "snelkoppeling op bureaublad" maken kwijt. Waarschijnlijk met een powertool sendto "any folder" die toen wat door mekaar gooide.

Heb je zo snel een idee hoe ik die terug haal?

Ik heb geprobeerd hem via een netwerk van een andere computer te kopiëren maar dat werkt dus niet...

Groet,

Theo

Het is een nogal apart bestandje (DESLINK-bestand, 0 bytes - hoe een bestand uit 0 bytes kan bestaan snap ik ook niet :)) en het zit alleen in C:\Windows\SendTo. Er is dus geen andere plek op je computer waar je het vandaan kunt halen.
Ik heb het als zip-bestandje bij dit bericht gedaan en hoop dat het werkt.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hallo Guus,

Ik was er al bang voor maar het werkt niet...
Ik denk dat ik dit al een paar keer geprobeerd heb.

Daar maar zonder, want ik denk dat er ergens iets in het register verdwenen is of zo...

Leuke site met mooie foto's heb je trouwens!
Misschien dat ik ooit daar naar toe moet...

Voorlopig ben ik helemaal gek van de USA maar dat kost een fortuin tegenwoordig in het hoogseizoen.

Mocht je tijd hebben kijk maar eens op

http://www.states.nl

Groetjes,

Theo

Ik zal je site eens uitgebreid bekijken als ik wat meer tijd heb.

Voor het probleem (dat niets met TweakUI of het register heeft te maken) heb ik een heel eenvoudige oplossing gevonden. :)
Zorg er eerst voor dat je bestandsextensies kunt zien (Mapopties > Beeld).
Ga dan naar de map SendTo en klik op Nieuw > Bestand > Tekstdocument.
Verander de naam Nieuw tekstdocument.txt in Bureaublad (Snelkoppeling maken).DESKLINK
Zo simpel kan het soms zijn. :)

Guus.

Guus,

Ik ben er uit...

http://forum.iamnotageek.com/history/topic.php/255323-1.html

Ik heb eerst gedaan wat je hiervoor schreef. Kladblok en save as...

Maar niets gebeurde. Totdat ik de goeie sitte te pakken had.

Ik heb waarschijnlijk nu betere trefwoorden gebruikt.

regsvr32 sendmail.dll in "uitvoeren" deed de truc.
Ik denk echter wel in combinatie met het kladblok file-tje.

Ook weer opgelost.

Hastikke bedankt,

Groet,

Theo

Ik had die oplossing gevonden door in Google DESKLINK in te typen.
Daar kwam deze beschrijving van Microsoft uit tevoorschijn.
Ik heb dit nog even uitgeprobeerd en het werkte meteen.
(Overigens begrijp ik nu ook waarom het een bestand van 0 bytes is; het is in feite een volkomen leeg txt-bestand met een andere extensie.)
Zoals je onder dat artikel kunt zien is die oplossing bedoeld voor Win 98, NT en ME.
Ik vermoed dus dat jij XP hebt en dat je daar die andere methode voor nodig hebt.
Als je een vraag stelt is het aan te raden te vermelden wat voor besturingssysteem je hebt.
Of, nog makkelijker, ga naar Profiel (bovenaan de pagina), klik op Toevoegen van een systeem en vul daar de gegevens van je computer in. Er verschijnt dan een knop Systeem onder je berichten, zoals je die ook onder mijn berichten ziet staan.
Enfin, het doet er niet toe HOE een probleem wordt opgelost, maar DAT het wordt opgelost.
:thumb:

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan