Dreamweaver versus MS Expression web

Status
Niet open voor verdere reacties.

leofact

Redacteur
Lid geworden
10 feb 2007
Na een tijdje met Frontpage aan de gang te zijn geweest, wil ik nu wat serieuzer aan de slag.
Een echte vent doet dat in HMTL, maar ik wil kiezen tussen dreamweaver en expression web

Ik kan goed over weg met FP (maar FP niet zo met code) en expression web is daar een doorontwikkeling van, ik ben dan dus al een eindje op weg.
Het programma heeft goede reviews, maar er zijn nog weinig (engelse) boeken van.

Dreamweaver ken ik niet, staat goed bekend en er zijn heel veel boeken over.
Dat wordt dan qua kennis weer een beetje overnieuw beginnen.
Daarbij lees ik van dreamweaver dat het aanvankelijk wel lastig te leren is.

Wie kent beide programma's en heeft voor mij een gedegen advies welke te kiezen (en misschien een aanrader van een boek(en) er bij)

mvg leo

Om je maar uit een eventuele illusie te halen: Websites maken is geen "sleepwerk".

Wil je fatsoenlijk websites bouwen dan ben je uiteindelijk alleen maar in het code-scherm te vinden.

Aangezien de codes hetzelfde blijven maakt het dus niet uit welk programma je gebruikt.
Zelf gebruik ik Dreamweaver CS3, dit is geen specifieke keuze geweest. Het zat bij mijn versie van Photoshop dus het was net zo handig om DW meteen mee te installeren :)

Dingen die ik handig vind binnen DW zijn
- Code suggestie: Typ jij <ta dan zul je zien dat <table> wordt gesuggereerd.
- Uitgebreid referentiemenu
- Auto format (inspringen)

Of dit ook in Expression Web zit weet ik niet, maar het zijn voor mij bekende tools binnen Dreamweaver.

Bedankt voor je reactie.
Om je maar uit een eventuele illusie te halen: Websites maken is geen "sleepwerk".

Deze illusie was ik al kwijt, ook in FP moet je de code in, maar dat is nog weer wat anders dan vanaf de grond in hmtl te bouwen.

De zaken die je noemt zitten ook in FP en Expression web, dat maakt de keuze zo lastig, Daar ik het pakket wil aanschaffen wil ik toch de beste keuze maken.

Probeer eens "Kompozer".

Komt uit de Mozilla hoek en waarschijnlijk daardoor meer W3C-HTML en CSS compliant dan Dreamweaver en de Frontpage derivaten...

Het zal niet standaard makkelijker zijn in het gebruik dan andere editors maar dat is gewenning. Voor mezelf maakt het niet zo uit. Ik ben een bloot-metaal-code-klopper. Het enige waar ik een editor voor gebruik is dat het handig is in het kleuren van de tags..

Als je zoals je schrijft toch al vaak in de code te vinden bent, dan heb je dure wysiwigs eigenlijk al niet eens meer nodig denk ik zo.....

Bedankt voor de reacties zover.
Ik ben er nog steeds niet uit
Komposer is voor mij geen serieus alternatief.
Ik weet wel iets van hmtl, maar niet voldoende.
Zeker niet om ook java, ajax etc te gebruken.
Van dreamweaver vind ik het spryframework heel erg aantrekkelijk.
Met expression web werk ik zo, dat heeft veel weg van frontpage, dat ik goed ken.
Weet iemand of expression web een alternatief heeft voor de web 2.0 functionaliteit van het spryframework?
(geen .asp, want dat ondersteunt de hoster meestal niet)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan