Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

wpayanda

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2001
hallo allemaal,
ik heb een website gemaakt met dreamweaver en wil nu een achtergrond muziek erop zetten maar het lukt me niet echt. ik weet namelijk niet hoe het moet. op de website van macromedia stond dat ik eerst iets met flash moet doen maar dat is ook niet helemaal gelukt. zij zeggen namelijk dat ik eerst een flash bestand moet maken met dat geluidbestand wat ik als achtergrond wil gebruiken en deze dan importeren in dreamweaver maar dat laatste gedeelte wilt niet echt lukken. weet iemand hoe ik dat kan doen? het liefst rechtstreeks via dreamweaver.
alvast bedankt

Hier al eens gekeken.

Daar heb je geen Flash voor nodig.
Kijk Hier maar even.
Een spelertje zoals je daar ziet, kun je ook vanuit Dreamweaver op je pagina zetten.
Zorg dat het muziekbestand (mp3) in de juiste map zit.
Ga dan naar Insert > Media > Plugin, selecteer het muziekbestand en klik op OK.
Op de plaats waar het spelertje op de pagina komt verschijnt een blokje dat de speler voorstelt. Dat sleep je aan de handgrepen op de juiste grootte.
Druk op Play in de Properties Inspector om te controleren of de speler groot genoeg is om alle bedieningselementen weer te geven.
Zaken als autostart="true/false" en hidden="true/false" stel je in door op de knop Parameters in de Properties Inspector te klikken.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hoe het moet, weet ik eigenlijk ook niet, maar ik wil je wel een tip meegeven. ik vind een achtergrondmuziek meestal heel vervelend en wil dat uitzetten, maar dat kan alleen door mijn geluid uit te zetten. Je kunt er ook voor zorgen dat iemand op je site de muziek uit kan zetten, dat scheelt ergernis en dus ook dat mensen om die reden niet verder naar je site kijken. Succes!

malicka

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan