dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Hoe kan ik een website via dreamweaver bekijken zodat ik kan achterhalen hoe deze is samengesteld?

Eerder had ik dreamweaver op een andere pc en toen was het mogelijk via "bestand" te kijken omdat er dan aangegeven stond dat ik de site kon bewerken met dreamweaver. Superhandig maar helaas staat dat er nu niet meer. Wie weet raad??

Sla de pagina op, start Dreamweaver en open het html-bestand via File > Open - zie bijlage.:)

Guus.

Laatst bewerkt:
Hoi Guus,
dank voor je snelle reacties. Ik meende dat mijn eerste vraag op een verkeerde pagina was gesteld, vandaar mijn dubbele en dus foute vraagstelling.
Wat jij voorstelt, had ik zelf ook uitgedacht, maar dan krijg ik een site zonder illustraties, alleen van die vervelende kruisjes, en hij ziet er echt anders uit dan op het web.
Dat heb ik net nogmaals bekeken met jouw prachtsite over Schotland. maar ook nu werkt het helaas niet. Misschien zijn er nog andere tips?

Geplaatst door Malicka
maar dan krijg ik een site zonder illustraties, alleen van die vervelende kruisjes, en hij ziet er echt anders uit dan op het web.
Dan sla je de pagina waarschijnlijk op als Webpagina, alleen HTML.
Je moet hem opslaan als Webpagina, volledig.
Als je dat doet, wordt er naast het HTML-document ook een map gemaakt waar de overige bestanden zoals afbeeldingen en stylesheets in worden opgeslagen - zie bijlage.
Omdat op de manier waarop je de site nu opslaat de stylesheets ook niet worden opgeslagen, kan een pagina er inderdaad heel anders uitzien.:)
De reden waarom je mijn site niet kunt opslaan en bekijken op die manier, is dat het hoofdgedeelte een Flash-bestand is; en dat geldt ook voor de knoppen. Dat soort bestanden wordt niet opgeslagen.

Guus.

Laatst bewerkt:
Of gebruik een prog als WinHTTrack om de hele site op je schijf te zetten (incl. CSS, Flash etc.).
Daarna kan je hem in Dreamweaver openen.

WinHTTrack downloaden

Bedankt voor je reactie. Nu moet ik er nog achter zien te komen hoe je een website dan precies kopieert met dit programma. Er is nog zoveel te leren!

Ik ben nu ook op zoek naar een manier om in dreamweaver een bewegende tekst te plaatsen en dat is lastig als het jargon je vreemd is.

Nu moet ik er nog achter zien te komen hoe je een website dan precies kopieert met dit programma.
Klik op "Help" en dan "Inhoud". Wordt het je stap voor stap uitgelegd.

Ik ben nu ook op zoek naar een manier om in dreamweaver een bewegende tekst te plaatsen
Bewegende tekst is meestal een .GIF-plaatje. Ga in DW naar
menu: "Insert" --> Image, zoek het plaatje op en voilà.

fijn, al die snelle reacties. Die bewegende tekst; ik wil zelf een tekst maken die over het scherm heen gaat als lichtkrant, gaat dat dan ook in een gif bestand die ik in dit geval dan zelf heb gemaakt en als gif moet opslaan?

Nee, dat is javascript en heet "marquee". Op hotscripts.com vind je er genoeg.

Maar wil je echt een goede, die mooi gelijkmatig scrolled, gebruik dan een Dreamweaver Extension van PVII.

Verplaatst Geïnfecteerd ---> Dreamweaver.

Dit heeft niks met virussen of firewall te maken.

Ik heb gekopieerd via bestand volgens instructies van de ene reactie en ik heb HTTrack gedownload zoals de andere reactie. Op geen van beide manieren kan ik bewegende delen van de website zien in dreamweaver. Is er een manier om te zorgen dat dit kan worden aangevuld?
Zo wilde ik de website van dead can dance kopiëren waarin over het beeld beweegt wanneer en waar er concerten zijn, maar dat krijg ik slechts ten dele te zien en dus juist niet het bewegende deel waarom het juist gaat.

van een nono die toch wel veel denkt te leren dankzij reacties van 'deskundigen'.

Je kan in het DW design-scherm geen scripts "in aktie" bekijken, dat doe je in je browser.

Bovenaan in je document-scherm, rechts van het midden staat een "wereldbol"-icoon, als je daarop klikt (of F12 drukt), krijg je een preview van de geopende pagina in de gedefiniëerde browser (browser die als standaard is ingesteld in Windows). Je kan trouwens meerdere browsers aangeven, zodat je je site in verschillende browsers kan bekijken/testen.

Vraag me trouwens af waarom je een site wilt kopiëren en dan in DW bekijken?

Vraag me trouwens af waarom je een site wilt kopiëren en dan in DW bekijken?

Het is me opgevallen dat ik met het zien van kruisjes/vierkantjes met wat kleuren erin, dan in de browser bekijken, ik dan evenmin bewegende teksten zie en dan lijkt het geen zin te hebben om die techniek te gebruiken.

Dan heb je waarschijnlijk niet de gehele site in DW geladen, maar alleen de index.
Je moet een nieuwe site aanmaken in DW, waar alle bestanden van de gekopiëerde site in staan. Net zoals bij een nieuwe site die je zelf maakt.

Dank voor je geduld. Ik denk dat ik dan nog geen enkele site volledig en dus goed heb ingeladen want ook mijn eigen site is gewoon via het internet niet meer te zien. Het probleem is nu dat ik niet weet hoe ik dat precies moet aanpakken, dus dat zoeken we even op. Het is zo lastig als je het jargon nog niet beheerst; ik weet soms niet wat iemand bedoelt. Even kijken of ik er via de helpfunctie van dreamweaver uit kom ook al is dat in het Engels.:)

ik heb gemerkt dat ik in dreamweaver elke afzonderlijke pagina moest aanklikken met de rechtermuisknop en dan moest ik op 'put' klikken. Toen ik dat allemaal had gedaan, kwam het wel goed. ****a! Nadat dat 1 keer was gebeurd, kon ik daarna wel aanpassingen doen die veel gemakkelijker werden doorgevoerd en nog steeds kon ik de internetsite gewoon bekijken en niet uitsluitend via F12

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan