Drie nieuwe en 2 oude pc's naar windows 7 pro/ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.

B0ries

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Ik ben van plan om hier een thuisnetwerk aan te leggen met 2 bestaande pc's en 3 nieuwe. Ik moet de 3 nieuwe nog kopen, maar loop wat op de zaken vooruit omdat ik geen miskopen wil doen.

Ik heb nu 2 pc's, 1 met XP home en de ander met Vista home premium. Hiervan is het nadeel dat de bestanden ontzettend moeilijk te synchroniseren zijn, daarom wil ik nu op alle computers windows 7 zetten, en dan wel ultimate, omdat ik anders geen group-policy kan uitvoeren en domeinen kan beheren (zie de problemen bij mijn andere vragen 1 en 2).

3 nieuwe computers
- Een hoeft alleen maar te kunnen mailen, surfen en wat te kunnen typen, meer gebeurd er toch niet mee
- De andere twee worden intensief gebruikt als mediastore etc.

2 oude computers
- Vista Home premium SP2
Intel Core 2 CPU T5300 @ 1,73GHz
2,00 GB RAM
32-bit

- XP Home
Specs volgen nog

Is het verstandig om de drie nieuwe computers gelijk met windows ultimate te kopen (als dat ergens kan?) of is ze in de winkel samen met een 7 ultimate schijf kopen ook voldoende? Kan ik dan op alle 5 de computers 7 ultimate zetten?

Dus:
- 3 nieuwe PC's met ultimate kopen / 3 nieuwe PC's met W7 home premium of starter, en dan upgraden / clean install van windows 7 ultimate
- 2 oude PC's upgraden / clean install van windows 7 ultimate?

Laatst bewerkt:
Dat er op een PC windows XP staat en die je wilt upgraden naar win7, dat maakt niet zoveel uit dat het XP is. Waar het wel omdraait, dat die PC minimaal aan de vereiste voldoet om windows 7 uberhaupt te kunnen draaien ;)

Ik vraag me gewoon af wat slimmer is, 3 nieuwe pc's met win 7 ultimate, of 3 nieuwe pc's met win 7 starter/home (premium) en dan een clean-install van win 7 ultimate eroverheen...

Of zijn er nog andere opties?

Ik moet trouwens ook win 7 ultimate op de oude pc's hebben...

Ja ik weet dus niet wat ik doen moet.. Met home premium kun je geen domeinen en groepsbeleid gebruiken, en die zijn vele malen handiger als je een thuisnetwerk wil aanleggen (ben geen ICT-er, dus moet alles een beetje zelf uitGooglen...).

Jij'n ander idee om die 5 computers allemaal dezelfde bestanden te geven, en die gesynchroniseerd te houden bij opstarten en afsluiten? Met windows XP en vista is dat namelijk ÉCHT een ramp. Bestandsstructuur is anders.. Zoals je waarschijnlijk wel weet.

Hoe werkt't met een server?

EDIT: Ik ga volgend jaar studeren, dan zijn de WIN7 pakketten volgens mij via de studievereniging vrij goedkoop te krijgen.

Laatst bewerkt:
wat bedoel je met bestanden syncroniseren?

Of wil jge woon iets met gedeelde mappen?

Grt

Rens

Laatst bewerkt:
Ik wil op elke computer dezelfde bestanden hebben, maar niet alleen op een externe harde schijf, maar ook op alle computers zelf.. (3 laptops die nog welleens ergens heen gaan, niet handig als dan de bestanden op de externe HD staan (gelinkt aan netwerk)).

Werk nu met Synctoy (M$), maar dat werkt slecht tussen een windows vista en een windows XP, omdat de bestandsstructuur niet hetzelfde is. Verder kan ik Synctoy geen run geven bij afsluiten van de computer of afmelden van de gebruiker, zodat de bestanden dus niet naar de externe harde schijf kunnen getransporteerd worden.

Ik bedenk met dat zoiets ook met Offline mappen kan, maar ik heb geen flauw idee hoe dat werkt. Nou goed, dat is iets voor later.

Kan iemand me dus vertellen wat ik het beste kan doen? 3 nieuwe laptops met windows 7 Home Premium / Professional / Ultimate? En wat met de computers die ik hier al heb staan? XP en Vista, is dat dezelfde mappenstructuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan