Drie piepjes en.... scherm zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

André Klaver

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 jan 2002
Bovenstaande doet zich sinds vanochtend op onregelmatige momenten voor. (Nu gaat het weer een tijdje goed.)
Twee keer ctrl+alt+del laat hem weer netjes opstarten
Geen onderbreking door scandisk.
Ik snap het niet, wie wel?
OS is W98se, comp is pentIII450mhz en 5 jr oud.....
Iemand enig idee waardoor dit komt? (niet waarom de comp zo oud is....:))

Welk moederbord heb je?
Bij de Asus P3B-F zijn drie piepjes een foutcode voor het geheugen.
Memtest doen?

Bedankt voor de snelle reactie.
aida32 zegt:
Motherboardproperties
ID : 04/16/1999-SiS-5600-8661-2A6ILC39C-00
Name : unknown (!)
Waar doe ik een memtest?

Heb hem gezien. Ruim 5 uur? Of kan ik het beperken tot de eerste tests?

Zou je misschien vannacht kunnen uitvoeren :)

Ik realiseer me: als je een zwart scherm krijgt tijdens de memtest weet je nog niets. Hoewel... Memtest gaat in DOS. Misschien dat daarin het zwarte scherm wegblijft.
Vijf jaar oud geheugen kan heel goed aan z'n eind zijn. Bij mij was dat het geval met geheugen van vier jaar.
Je zou een andere module moeten kunnen proberen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Dick Borstlap
Ik realiseer me: als je een zwart scherm krijgt tijdens de memtest weet je nog niets. Hoewel... Memtest gaat in DOS. Misschien dat daarin het zwarte scherm wegblijft.
Vijf jaar oud geheugen kan heel goed aan z'n eind zijn. Bij mij was dat het geval met geheugen van vier jaar.
Je zou een andere module moeten kunnen proberen.

Heb er trouwens al een paar uur geen last meer van! (Afkloppen!) :)

Geplaatst door André Klaver

Ga ik doen. Zwarte schermen passen trouwens ook beter bij de nacht..... ;)

:D :p

Doe dat en laat weten hoe de tests verlopen zijn :thumb:

Lijkt mij ook tijd voor een nieuwe module :)

Gaan jullie rustig verder, bedankt voor de hulp maar ik zet hem vast op "opgelost".

:D

Toch weer even terug: vanmorgen weer een paar keer gebeurd, maar....... scherm komt na een seconde of tien weer terug, comp gaat dan ook weer aan de slag. Vlak voor het zwarte scherm intreedt verschijnt er overigens een mededeling, die helaas te kort zichtbaar is om te lezen.
Voegt dit nog wat toe aan mijn overige info, of blijft jullie conclusie hetzelfde?
Oh ja, en hij geeft nu VIER piepjes.

Andre,

Ik weet zo niet of Win 98 het ook aan boord heeft ? Maar je zou eens kunnen kijken bij Configuratie scherm -> Systeembeheer -> Logboeken en dan systeem logboeken in kijken waar de fout zich voor doet !

Ik weet dat het in XP zo werkt, maar voor Win 98 weet ik dus niet zeker, misschien onder andere benaming.

Groeten,

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan