drie tot vier keer dezelfde mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik ontvang , nu sedert ik heb aangevinkt dat er kopiën op de server moeten blijven (netwerkje), drie tot vier maal dezelfde mail tegelijkertijd. Hoe kan dit voorkomen worden ?

Aanvinken weer ongedaan maken :D
Wat is het nut van het bewaren van die kopieen ?

Geplaatst door roby
Aanvinken weer ongedaan maken :D
Wat is het nut van het bewaren van die kopieen ?
Ik laat ook een kopie van mail op de server staan, omdat ik dan vanaf meerdere plekken (dezelfde) mail kan ophalen. Bij mij verwijdert hij ze zodra ik ze uit verwijderde items heb verwijderd en daarna verbinding heb gehad.

Geplaatst door Wim1960
Ik laat ook een kopie van mail op de server staan, omdat ik dan vanaf meerdere plekken (dezelfde) mail kan ophalen. Bij mij verwijdert hij ze zodra ik ze uit verwijderde items heb verwijderd en daarna verbinding heb gehad.

Bedankt voor de info , wist ik niet ,maar de opmerking van mijn om het vinkje weer weg tehalen lijkt heel ***lig staan maar is niet zo bedoeld , je weet dat in die verandering de oorzaak van het probleem zit en ik kan zo gauw geen alternatief bedenken .

Je zou b.v. wel alle mail door kunnen linken naar ieder een eigen map op je server pc dat ze hem daar ophalen ?

Zijn dat Hotmailberichten?

Groetjes,
Bennie

nee, het zijn geen hotmailberichten maar de berichten die verbonden zijn aan mijn email van mijn adsl provider.

enne .....inderdaad , het is omdat we van beide pc's dezelfde berichten zouden kunnen bekijken tot ze verwijderd worden.

Ik had wel niet gedacht dat ik ieder bericht dan tot vier maal toe (tegelijkertijd) zou binnenhalen. Is er hier geen oplossing voor ? Wel hinderlijk, alles X 4.

Andere oplossingen zijn ook mogelijk mits je mail-serverprog dit aankan (kans is klein wanneer dit een simpele mailserver is):

- maak ipv een pop-account een imap-account (als het goed is imap serverbased en pop clientbased dit houdt in dat bij imap de mailtjes op de server blijven en bij pop ze naar de pc toe gaan) heb overigens geen ervaring met imap

- maak gebruik van webmail (vergelijkbaar met hotmail maar dan lokaal)

Als je mail-serverprog de bovenstaande oplossingen niet ondersteund zou ik deze oplossingen laten voor wat het is aangezien een nieuwe mail-serverprog voor bovenstaande dingen best prijzig kan zijn.

De groeten,
Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan