• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

drievoudig selectievakje in excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

badboy08

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Hallo mensen,

Kan het niet vinden in excel, wil graag dat ik per regel een keuze kan maken uit drie opties.
Alleen als ik een heb gekozen, moet het zo zijn dat als ik hem verander dat hij dan omspringt.
Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.
Alvast bedankt
Fred

Fred,

Hopelijk ben ik de enige die het niet snapt, maar als je een voorbeeld maakt met handmatig wat je wilt, wordt het waarschijnlijk duidelijker.

Fred,

Hopelijk ben ik de enige die het niet snapt, maar als je een voorbeeld maakt met handmatig wat je wilt, wordt het waarschijnlijk duidelijker.

ik denk dat Fred gewoon wil dat er 3 keuzerondjes zijn,en dat als je het eerste selecteert,dat de 2 andere dan blanco zijn.. als je de tweede selecteert, verspringt de keuze van 1 nr 2..

Hoi

Dan kan je via de Werkbalk Formulieren keuzerondjes op je blad zetten.

Klik met rechts op een rondje, en op het laatste tabje geef je in welke cel moet gebruikt worden om de keuze op te slaan. Bv. cel A1

Wigi

heb office 2007

heb office 2007, zou je me toch nog een stukje op weg helpen.
Waar alles staat.
Alvast bedankt
:D

Heb ik zelf niet, er zal iemand anders dat moeten zeggen.

Of google even en dan zal je het ook wel vinden.

Beste badboy08 ;)

De keuzerondjes kan je vinden als je eerst via de werbalk snelle toegang aanpassen,(het balkje onderaan of bovenaan het lint met de RMK opent).

Bij kies opdrachten ga je naar alle opdrachten, scroll dan naar besturingselementeigenschappen klik hierop dan op toevoegen en dan OK.
Nu staat het icoontje op je snelle werkbalk, klik hierop dan op invoegen en dan op formulierbesturingselement en dan op keuzerondje en zet dit op uw blad waar je wilt.
RMK op keuzerondje en besturingselement opmaken dan besturingselement en bij koppeling zet je Vb: A1.

Dit is het ongeveer, een beetje ingewikkeld maar dat is EXCEL 2007.
Eenmaal je het icoontje hebt is het gemakkelijk hé.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan