Geplaatst door Arjan1978
Als ik dit allemaal download en installeer, heb ik dan alle gevaren buitengesloten of zijn er nog zaken waar ik aan moet denken?
Je bent dan goed beschermd tegen alles wat zich ongemerkt op je computer kan installeren.
Natuurlijk is het daarnaast belangrijk dat je browser en besturingssysteem van alle updates zijn voorzien. (Als je Microsoft Office gebruikt, vergeet dan niet ook die te updaten!)
EN dat je een beetje verstandig surft.
Ook het up-to-date houden van deze programma's is belangrijk.
Geplaatst door Arjan1978
Zit er geen gevaar aan deze gratis software (dat het bijv. verouderd)?
Absoluut niet.
De makers van deze software bieden ook betaalversies aan, die meer mogelijkheden hebben dan de versies die gratis zijn. Het feit dat je die mogelijkheden niet hebt in de gratis versies, wil niet zeggen dat die slechter functioneren.
Over veroudering hoef je je helemaal geen zorgen te maken.
Voor AVG bijvoorbeeld wordt de database als het nodig is dagelijks bijgewerkt en ook voor Ad-Aware en Spybot S & D komen er regelmatig updates uit.
AVG, ZoneAlarm, Ad-Aware en Spybot geven ook allemaal aan wanneer er een nieuwe versie van het programma beschikbaar is.
Ik gebruik deze software nu al een paar jaar en in die periode heb ik nog nooit last gehad van spyware, trojans en andere ellende.
En de virussen die binnen probeerden te komen (een stuk of vijf) werden netjes door AVG onderschept en verwijderd.
Guus.