Dringend gezocht Webcam capture

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Ivm met langdurige stalking en vernieling, ben ik genoodzaakt om een webcam op mijn voordeur te richten.
Ik weet alleen niet welke software ik daarvoor kan gebruiken. Liefst iets wat ook onder windows ME kan draaien; ik heb nl nog een oude pc staan die daarop draait.
Het is de bedoeling dat ik met 4-5 frames per seconde 24 uur lang opnamen maak.

Heeft iemand een idee welk prog daarvoor geschikt is?

Alvast bedankt.

Of deze, Pryme.

Freeware, is en blijft 100% gratis.
Incl. timelaps mogelijkheden en bewegings melder (+ een foto natuurlijk).

Echte handleiding is er niet, maar begin met;
View en klik Preview aan (anders lijkt er niet te gebeuren...)
Ga naar Setup, Driver settings, Source, Opnamebron, kies de juiste opname bron, mogelijk staat er maar één, maar toch.
Tabje geavanceerd, zet het vinkje aan bij Automatische-versterkingsregelaar.
Probeer de andere vinkjes gewoon uit.

Terug naar Setup, maar nu optie Setup.
Je wilt een film maken met 3 frams per seconde, hier heb ik nog geen ervaringen mee. Klik eens op Video compression...
Afhankelijk van de aanwezige codex kun je hier een keuze maken, ik weet echter niet welke de beste kwaliteit v grote van de file biedt.

N.b. probeer de motion detection ook eens uit, werkt erg goed, voordeel, je hoeft niet een film van 24 uur na te kijken...
De opnames beginnen pas als je onder Capture kiest voor een optie.
Auto capturing is de optie als je motion detection gebruikt.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen programma voor je maar wil je wel even sterkte wensen met dit vervelende probleem.
Hopelijk komt het met deze actie tot een einde.

Sterkte gewenst.

Ik heb geen programma voor je maar wil je wel even sterkte wensen met dit vervelende probleem.
Hopelijk komt het met deze actie tot een einde.

Sterkte gewenst.

Met berichten als dit ben ik ook blij hoor. het is langzaam uit de hand aan het lopen en aangezien de politie niets doet, moet ik zelf met camera's gaan werken. Op zich triest dat het nodig is.

Ben de programma's die boven genoemd zijn ook aan het bekijken. Zit alleen met een extra probleem dat op de webcam pc die ik wil gebruiken, de cam niet wil installeren. Dus extra puzzel...

Wat voor cam en wat voor pc wil je ervoor gebruiken?

Ik had nog een oude p3-800 met XP en 1 GB RAM erop staan. Heb daar inmiddels een goedkope webcam aangehangen en ben even met pryme aan het spelen.
Op zich een mooi programma, pryme alleen crasht hij soms na 4-5 uur en dat is niet handig.

Vermoedlijk omdat de file die aangemaakt wordt te groot is geworden.
Helaas is er geen optie (voor zo ver ik weet) om bv na een uur de file te sluiten en verder te gaan met een nieuw bestand.
Een lagere resolutie, hogere compresie of een ander codex gebruiken kunnen mogelijk meer opname duur geven.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan