Dringend HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanzwam

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 dec 2003
Hallo,

Een dringende vraag.

De PC van mijn buur hangt vast in het bureablad. Concreet is dit : de pc start op, maar eens in het bureaublad blijft hij hangen (alle iconen erop, maar de taakbalk enz.. kan niet gebruikt worden).

Het probleem zou gekomen zijn na een chat op MSN ??? of na een bankverichting ????

Hij kan nog wel opstarten in VM.

Mijn vraag is nu : kan hij zijn belangrijke documenten enz.. branden in VM, of is het mogelijk in VM met een USB link die documenten over te zetten naar een laptop.

Het is wel zo. Dit zijn belangrijke doc's. zeker aangaande BTW aangifte, voor de boekhouder enz...

Nog even een vraag. kan je in VM ook op internet raken

Laatst bewerkt:
Kleine documenten kan je het makkelijkste op een floppy backuppen.
Branden/netwerken/internetten in Veilige modus(VM) zal niet gaan, daar de pc met het minimale wordt opgestart.

Krijg je verder geen foutmeldingen of staat er een fout in de logboeken?

Wel crash,

Het eerste punt(branden in VM) is opgelost. Dit gaat namelijk wel(OS WIN XP).Wist dit ook niet. Dus al zijn belangrijke bestanden zijn safe. Ook het acces progr dat ik voor deze club gemaakt heb.(65Mb zet je niet op een floppy).

Rest natuurlijk de vraag: kan hij in VM op internet raken. Dan kan hij eventueel een online scan runnen. Kan hij nu niet uittesten wegens bestuursvergadering.

Maar is het mogelijk om hyjackthis te runnen in VM.

Ik begin te denken aan "paardjes"

Hallo Crash,

Internetten in VM lukt dus niet. Hij heeft wel een NAV 2004 er op staan. Maar.....

1° Gisteren avond laat, ben ik nog te weten gekomen, dat hij sinds enkele dagen geen live update meer kon doen ???? Ik meen te hebben verstaan dat de laatste update dateert van 24/02/2004. Ondertussen zijn er toch al 3 of 4 update verschenen.

2° Zijn firewall ook niet meer funtioneert sinds enkele dagen.

Mijn conclusie : dat is om moelijkheden vragen.

Ik heb uw link bekeken. Ga deze straks even downloaden en proberen. Ga ook even proberen de hyjackthis te runnen. Als dit lukt, dan post ik deze wel in de daarvoor bedoelde ruimte.
Ik hoop voor hem dat de f-prot kan gerund worden. Anders zal het een format worden vrees ik. Ik zelf heb geen plaats meer in mijn PC, anders kon ik zijn HD bij mij even inbouwen en dan checken, maar ja dat gaat niet. (2HD, cdrom en brander) dus vol.

Ik houd jullie op de hoogte.
Bedankt al voor moeite

Heb je al eens aan systeemherstel gedacht???

Geplaatst door verhoog
Heb je al eens aan systeemherstel gedacht???

Hi verhoog,

Daar is aan gedacht. Spijtig werkt dit niet. Zegt dat er geen veranderingen zijn. Niettegenstaande zijn er nieuwe drivers voor de grafische kaart geinstallleerd. Moeten wij daar iets gaan zoeken ????

Crash, In VM kan je wel degelijk op internet. heb dit ook zopas ontdekt. Van het ogenblik dat je in VM zit, en er zit een netwerkkaart in, die aangesloten is op uw internet,kan je voor opstarten met netwerk kiezen.Je kan dan wel op internet. Hij heeft dus een online scan gedaan via housecall.nl. GEEN russen gevonden. Blijf het toch vreemd vinden,zeker omdat zijn NAV niet functioneerd.

Nu straks als hi terug thuis is (Hij heeft nogal een druk vereniginsleven :D ) zal ik de hijack even uitproberen, dan zien we nog wel. Ik informeer jullie dan wel.

Rudi

Hi,

Hij heeft het hijack prog kunnen runnen. ik heb dit gepost op de juiste plaats.

Informeer jullie

Hi,

Heb dus antwoord gekregen op de log die ik geplaatst had. Daar is niets mis mee. Ik vrees dus dat het een format zal worden. Pech voor hem, maar een pakje werk voor mij. Dus ik ga deze vraag als opgelost beschouwen.

Bedankt nog.

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan