samkechafai
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 nov 2009
Goedemorgen allemaal;
Voor mijn opleiding hao moet ik Excel 2007 van binnen en vanbuiten kennen.
Nu vind ik bij sommige taken niet hoe ik het juist moet doen.
Kan iemand mij aub helpen want weet het echt niet meer.
Met volgende zit ik nog:
- naast een lijst met behaalde percentages wil ik commentaar voorzien bv onder 50% wordt niet geslaagd, boven 60% wordt geslaagd, tussen 50 en 60% wordt herkansen mogelijk.
Behaalde resultaten Commentaar
55%
56%
45%
50%
60%
Welke formule moet ik hier voor gebruiken en hoe kan ik zelf de tekst schrijven die dan automatisch afhankelijk van het cijfer ingevoerd wordt.
Ik vermoed dat dit een als formule is maar geraak er echt niet uit.
Mijn volgende vraag is
ik heb een werkblad met klanten gegevens. en moet de correcte formules samen om aan de hand van het ingevoerde klantnummer in cel B15 de gegevens van die klant uit de tabel te filteren. Indien in cel B15 geen klantnummer wordt ingegeven mogen er geen foutmeldingen verschijnen.
NR NAAM STRAAT POSTCODE GEMEENTE TELEFOON GEBOORTEDATUM
1
Nr: wanneer ik hier dus 7 zou intikken zouden de gegevens van Neefs john moeten volgen
Naam Kerkhofstraat 12
Straat
Postnummer
Gemeente
Telefoon
Geboortedatum
[/SIZE][/SIZE]
En den mijn laatste vraag
stel ik heb een formule ingevoerd om een som te berekenen
het getal is 42, nu wil ik dat daar automatisch stuks achter komt
Een hele boterham maar ik zit nu al weken excel oefeningen te maken en hier blijf ik dus hangen
alvast bedankt voor de hulp.
Samke
Voor mijn opleiding hao moet ik Excel 2007 van binnen en vanbuiten kennen.
Nu vind ik bij sommige taken niet hoe ik het juist moet doen.
Kan iemand mij aub helpen want weet het echt niet meer.
Met volgende zit ik nog:
- naast een lijst met behaalde percentages wil ik commentaar voorzien bv onder 50% wordt niet geslaagd, boven 60% wordt geslaagd, tussen 50 en 60% wordt herkansen mogelijk.
Behaalde resultaten Commentaar
55%
56%
45%
50%
60%
Welke formule moet ik hier voor gebruiken en hoe kan ik zelf de tekst schrijven die dan automatisch afhankelijk van het cijfer ingevoerd wordt.
Ik vermoed dat dit een als formule is maar geraak er echt niet uit.
Mijn volgende vraag is
ik heb een werkblad met klanten gegevens. en moet de correcte formules samen om aan de hand van het ingevoerde klantnummer in cel B15 de gegevens van die klant uit de tabel te filteren. Indien in cel B15 geen klantnummer wordt ingegeven mogen er geen foutmeldingen verschijnen.
NR NAAM STRAAT POSTCODE GEMEENTE TELEFOON GEBOORTEDATUM
1
Nr: wanneer ik hier dus 7 zou intikken zouden de gegevens van Neefs john moeten volgen
Naam Kerkhofstraat 12
Straat
Postnummer
Gemeente
Telefoon
Geboortedatum
[/SIZE][/SIZE]
En den mijn laatste vraag
stel ik heb een formule ingevoerd om een som te berekenen
het getal is 42, nu wil ik dat daar automatisch stuks achter komt
Een hele boterham maar ik zit nu al weken excel oefeningen te maken en hier blijf ik dus hangen
alvast bedankt voor de hulp.
Samke
Laatst bewerkt: