• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dringend hulp gevraagd aanmaken normtabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ popipipo zeer vriendelijk van jou dat je mij niet in de steek laat :)

ik ben zo vrij om het volgende te vragen:

1) de scores + normen van de drie proeven zouden per leerling naast elkaar moeten komen (ik heb al van alles geprobeerd o.a. met kopiëren en plakken maar niks lukt);

2) per klas zitten er 30 leerlingen;

3) per leerling zou ik dan graag (door aan te klikken) een individueel blad kunnen distribueren met de cijfers en daaronder een diagram met de resultaten van de drie proeven (in drie verschillende kleuren?);

ik weet niet of mijn wensen (dromen) wel technisch realiseerbaar zijn ;-)

alvast nogmaals hartelijk bedankt voor al jouw moeite!

@verhoevenw
Ik moest eind van de ochtend weg en kon dus niet eerder reageren.

Is de uitleg van RedEvil voldoende of wil je een nog uitgebreidere uitleg?

Ik heb zojuist een topic de Functie INDIRECT() geopend met vraag naar uitleg.

Hier een bestandje zoals ik het begrijp hoe jij het wilt hebben.
Of alles ook precies is wat je wilt (vooral vraag3) weet ik dus niet.
Vraag 1 In de bijlage een kleine uitleg.
Vraag 2 Aangepaat aan 30 leerlingen.
Vraag 3 Ik heb elke vraag een kleur gegeven en via een filter kun je de resultaten per leerling zien.

Ik hoor het nog wel

Bijlagen

popipio dat is het! Je bent een echte exel-krak!

Nu kunnen wij (examinatoren) de punten op een gezamenlijk blad intypen, wat zeer gemakkelijk én overzichtelijk is.

Laatste vraag: hoe kan ik nu de resultaten voor 1 leerling uitfilteren?

popipio dat is het! Je bent een echte exel-krak!

Nu kunnen wij (examinatoren) de punten op een gezamenlijk blad intypen, wat zeer gemakkelijk én overzichtelijk is.

Laatste vraag: hoe kan ik nu de resultaten voor 1 leerling uitfilteren?
Bij de kolom "naam" alles deselecteren en dan de leerling kiezen waarvan je de gegevens wilt bekijken.

Je moet op op het driehoekje van Cel A2 (naam) klikken dan zie je een rij en kun je de betreffende leerling kiezen.

ik ben een slechte leerling :confused: want ik geraak nergens in A2 en een driehoekje is in A nergens te bespeuren, ik werk op een Mac (Offive 2008), zou dat er iet mee te maken kunnen hebben?

Uiteindelijk is het mij toch gelukt. Iedereen van harte bedankt voor jullie engelengeduld en de spontane en zeer professionele hulp! Zonder jullie zou het mij nooit gelukt zijn!
Nog een fijne avond en verder nog een ontspannend weekeinde toegewenst.

Verhoevenw

Fijn dat je vragen opgelost zijn. Kan je de vraag nog op opgelost zetten?

Tevens bij eventuele volgende vragen:

- Excel schrijft men met c
- een gepaste topic-titel kiezen is een must

Bedankt.

Wigi

Kun je mij uitleggen hoe deze formule werkt?
=VERT.ZOEKEN(B3;INDIRECT("beoordeling"&$D$1);2;1)

Volgens mij ben je op dezelfde toer dan mij ;) .

er wordt gezocht naar de waarde in B3, in het bereik die wordt gevormd door de naamdefinitie* "beoordeling" + de waarde in D1 , de weer te geven waarde wordt uit de 2de kolom gehaald, 1 staat volgens mij voor Exact zoeken hoewel ik daar niets van kan vinden in de help van vert.zoeken, ik gebruik altijd het argument: ONWAAR dan zoek je exact.

Een handig hulpmiddel om dit alles te weten te komen is formule-evaluatie.

Naamdefinitie*: Invoegen => Naam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan