Dringend hulp nodig rx-5060

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andr0meda

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
ik heb een rx-5060 gekocht nou is mijn probleem

ik heb 5.1 setje met jack aansluitingen.

en de rx-5060 heeft aansluitingen van kabels van gewonen boxen maar hoe noem je die zoals hier op foto te zien
1.plaatje1
2.plaatje2

heb me rot gezocht het hele weekend ik zoek de naam van deze aansluiting en een mogelijke omzetter naar jack of tulp . wie o wie kan me helpen?

Laatst bewerkt:
Deze aansluiting heeft niet echt een naam. Het is een laag-ohmige speakeraansluiting.
Belangrijker is dat je die niet kunt aansluiten op een tulp uitgang. Het is een heel ander signaal. Maar als je vertelt wat je wilt, kan het misschien op een andere manier. Wil je het 5.1 setje op die JVC aansluiten? Vertel dan ook welke aansluitingen er op je geluidskaart en op de 5.1 set zitten.

Laatst bewerkt:
de reciever staat aangesloten op dvd speler via coaxiale audio kabel
ik heb een speaker setje die 3x jack aansluiting heeft als ingang dat is het probleem en de reciever heeft die ohm aansluitingen

Nog even voor de duidelijkheid: Hoe zitten de luidsprekers aangesloten op die surroundset? via (mini-jack)? Of zijn die alleen voor de aansluitingen naar de versterker? Heb je anders een link of een plaatje van de aansluitingen op de surround-set?

Je kunt de speakertjes van de surround-set gebruiken op de JVC.. Maar dat zou ik niet doen. Ten eerste blaas je ze snel op, want de receiver geeft teveel vermogen voor zulke kleine speakers. Ook is de kwaliteit van de JVC goed genoeg voor een betere luidspreker.

Het beste koop je dus 4 'echte' luidsprekers. De Subwoofer van je set kun je wel gebruiken. Je sluit 'm dan aan op de 'Pre out' van de JVC, en met een verloopje naar de sub ingang op de Surroundset. Ook de center luidspreker kun je gebruiken. De plug kun je eraf knippen, de dubbele draad splitsen, koper 1 cm af strippen en de 2 draden in de center-speaker uitgang van de JVC stoppen.

Als je een geluidskaart met een digitale uitgang hebt kun je die aansluiten op de optische ingang vd JVC, en (surround-) geluid uit je PC halen.

Laatst bewerkt:
mooi idee van je
kun je me ook wat hints geven voor fatsoenlijk geprijste winkel of speakers 4x

alvast bedankt voor de hulp voor de rest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan