*DRINGEND*PCI videokaart installeeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mc_shrimpie

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
IK heb vandaag nieuwe PCI vidoekaart gekcoht(nvidia 4x AGP Vga ofzoiets)en ik d8 dat het een makkie zou zijn het erin te steken,zeiden ze ook maar het tegendeel was waar!IK had al gevraagt op een ander forum(jullie lagen plat)en ze zeiden het simpel,maar ik heb meer details nodig:ten eerste is de toekomstige videokaart 3x zo groot,ten 2de krijg ik de eerste er niet uit,hoe moet dat?

Alvast bedankt voor je hulp!

Ps:is het nie tmogelijk die in het andere slot te steken zodat ik 2 videokaarten heb????

Ja kan volgens mij wel meerdere pci videokaarten erin zetten maar je kan maar 1 agp kaart erin zetten.
Maar als je er geen twee nodig hebt zou ik die andere eruit halen.
Maar je moet de videokaart volgens mij gewoon los schroeven en dan kan je hem eruit halen.

De videokaart kan je er redelijk eenvoudig uithalen door als je de stekker van de videokabel van de videokaart hebt gehaald, voorzichtig op het stekkertje van de videokaart te duwen waardoor deze aan de voorkant al iets omhoog komt. Let op hij kan onderaan iets klemmen door het lipje. Dan kan je hetzelfde doen door voorzichtig aan de achterkant van de kaart te duwen (raak hierbij geen metalen delen aan) waardoor de achterkant op zijn beurt omhoog komt. Dan kan je hem er al uitpakken.

Onderscheid tussen agp en pci is te zien door de kleur op het moederbord, agp is bruin en pci is wit. Van pci heb je ook meer sloten.

Volgens mij is een nvidia agp 4x geen pci meer, of wel?

Waar zeg ik dat het een AGP is?Ps:dat lukt niet,die schroef is veel te hard vast en ik vind het raar dat die allebij ijzers heeft,die van m'n nieuwe en die van m'n oude,als ik die los schroef gaat die ijzer er ook mee uit?

ik wil niet ***lig zijn hoor

maar ten eerste citeer ik : (nvidia 4x AGP Vga ofzoiets)

en ten tweede schrijf je allebei
Groetjes Dave.

Ik denk dat ik snap wat jij bedoelt;
Het ijzer wat aan jouw kaartje zit moet je mee verwisselen. Je moet die schroefje, waar de VGA-kabel aan vast zit laten zitten en alleen het ene schoefje los draaien waarmee het "ijzer" vast zit aan je kast.
Kan zijn dat je het "ijzer" wat ernaast zit ook een beetje los moet draaien.
Het kaartje dan recht omhoog trekken en het moet lukken.
Denk wel aan de statische elektriciteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan