[ DRINGEND ] Rechten Van Admin.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RelatedHack

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2006
Berichten
72
Ik zit met een serieus probleem.

Ik heb de rechten van de verschillende gebruikers ingesteld op mijn PC zodat niet iedereen dieper in mijn documenten kan. Maar nu heb ik mezelf ook geweigerd in mijn eigen PC. Administrator-rechten zijn ook verdwenen. Als ik in veilige modus de rechten opnieuw instel , dan blijven ze staan...maar als ik uit veilige modus ga naar de gewone modus...dan zijn ze ineens weer verdwenen.
Zelfs de Word-documenten worden geblokt als ik ze wil opendoen, Outlook Express wil nimeer opstarten, en nog van al die programma's.

Op mijn PC staan bestanden die niet mee in de back-up staan en ik kan die niet missen...dus ik zou niet graag hebben dat ik m'n PC moet formateren.

Kan iemand mij hier helpen ?
 
Laatst bewerkt:
:confused: Afhankelijk van wat je allemaal verboden hebt kan je inderdaad een serieus probleem hebben. Indien je wel nog een systeem herstel kan uitvoeren op het betrffende beheerders account al dan niet in veilige modus lijkt me dat vooralsnog de beste oplossing om alle policy settings (beleidsinstellingen) ongedaan te maken en opnieuw te beginnen..

Als je alleen maar niet wil dat andere gebruikers in documenten van andere gebruikers rondsnuffelen is het meestal al voldoende om ze een beperk (niet beheerders) account te geven.. Dan krijgen ze bij alle mappen die niet bij hun account horen een access denied error en daar hoef je verder niets aan te doen..
:)
 
Ik heb het SYSTEEM HERSTEL al 2 keer uitgevoerd.
Telkens zonder succes...
 
Welke XP heb je

Het lijkt er op dat je home hebt. klopt dat.

Ben geen home deskundige, dus als ik iets verkeerd zeg niet boos worden.

Je kunt met rechts op je systeemschijf klikken, dan eigenschappen en dan ga je naar het tabje beveiliging.

Als dat tabje niet te zien is, moet je eenvoudig delen uit zetten en het nog eens doen.

Daar voeg je iedereen toe, die je alle rechten geeft.

Dan zul je weer overal bij kunnen. Alleen nu kan dus iedereen overal bij, dus wel weer verwijderen als je het zaakje hebt gered.

Eric:thumb:

P.S. Als je home hebt moet je dus jezelf proberen alle rechten te geven, want admin is in normale modus niet beschikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Om het administrator account naar voren te toveren bij inloggen in normale modus kan je de onderstaande code in het register toevoegen van het eigenlijke beheerders account..

Kopieer/plak naar kladblok en sla deze op als SpecialAccount.reg en voeg daarna aan register toe met dubbelklik..

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList]
"Administrator"=dword:00000001

Of deze ook voor xp home werkt weet ik niet zeker (nooit uitgeprobeerd) maar dacht van wel...
:)
 
Om het administrator account naar voren te toveren bij inloggen in normale modus kan je de onderstaande code in het register toevoegen van het eigenlijke beheerders account..

Kopieer/plak naar kladblok en sla deze op als SpecialAccount.reg en voeg daarna aan register toe met dubbelklik..

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList]
"Administrator"=dword:00000001

Of deze ook voor xp home werkt weet ik niet zeker (nooit uitgeprobeerd) maar dacht van wel...
:)


Deze werkt in XP home, maar moet hem handmatig invullen want de pc wou het reg-bestand ( hij beweerde dat het geen .reg bestand was) niet importeren.
Nu zou die account dan weer volledige rechten hebben ?
 
:confused: Heb je toch ergens een copieer foutje gemaakt, voor mij werk deze reg code anders goed en wordt probleemloos geimporteerd..

Maar als alles goed is heeft het administrator account alle rechten...

Kwestie van uitproberen, zo niet zit er iets goed fout waar ik zo 1,2,3 geen antwoord op heb..
Virus misschien of zo...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan