dringend: Spyware met System Security!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruuw

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
6
Ik heb net een programmaatje gedownload waar een spyware programma bij bleek te zitten.
Eerst gaf NOD32 aan dat er een trojan opgemerkt was,
toen startte een site op en liep de laptop vast.
Ik heb hem opnieuw opgestart en kreeg een bureaublad achtergrond met allemaal rode tekst, die zegt dat ik System Security moet installeren.
Dit doe ik natuurlijk niet, want dat is vast ook spyware.
Ik kan systeemherstel niet openen, taakbeheer wordt meteen gesloten door het virus, ik kan zelfs geen antivirus setup vanaf een cd opstarten.

Ik heb nu een aantal vragen
1. Ik heb na het opnieuw opstarten METEEN mijn internet uitgeschakeld. Is het mogelijk dat er nu al informatie over bijvoorbeeld mijn surfgeschiedenis is verstuurd? :S
2. Hoe zorg ik dat ik al mijn bestanden, muziek, documenten behoud maar toch het virus weghaal? Ik weet niet hoe ik het virus kan omzeilen.

Wil iemand mij alsjeblieft snel helpen, ik zit echt in de problemen!
Alvast bedankt
 
Hoi,

In veilige modus kom je door als je de pc start op F8 te drukken (meestal, ligt aan je pc). Zorg dat je de weet welke file geinfecteerd is. Via de veilige modus kun je hem meestal verwijderen.

Of scan met Norton in veilige modus en verwijder hem op die manier.

PS beter eerst systeemherstel (als je die hebt) uitschakelen. Na het verwijderen weer inschakelen.

Rick
 
Ik ga eens de veilige modus proberen, thanks
systeemherstel wordt sowieso geblokkeerd door het virus.
Taskmgr.exe (taakbeheer) en antivirus setups worden ook geblokkeerd, dan zegt zo'n wolkje rechtsonderin: cannot be opened, the file is infected!
Ik denk een truc om antivirus software tegen te gaan door het virus zelf....

*************************
Oke, hij is nu in veilige modus en NOD32 is gelukkig aan het scannen. Kijken of hij kan opschonen.
Is het echt waar dat mijn gehele browsegeschiedenis, ook al is die vaak 'verwijderd', op het internet verspreid kan worden?
Of is dat pas wanneer ik 'System Security' activeer/installeer?
Ik ben namelijk heel bang dat er persoonlijke informatie bekend is bij een andere partij nu...
 
Laatst bewerkt:
Het is gefixt! Met Malware Bytes in veilige modus
iedereen heeel erg bedankt voor de snelle hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan