• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dringende vraag Cell Kleur tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KENNY85

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2019
Hallo,

Ik heb een bestand gemaakt met een wagenparkoverzicht.
Via Conditional formatting kan ik in Kolom F (cell 12 t.e.m. 112) via een lijst, aanduiden of de auto Actief (groen), Out (rood) of Swap (blauw) is.
Wanneer ik Actief selecteer word de Cell dus groen enz… Tot hier lukt alles.

Maar dan wens ik 3 cellen te hebben (Actief, Out, Swap) met daarnaast het desbetreffende aantal auto's.
Ik heb reeds geprobeerd via VBA enz… meerdere forums afgegaan, zowel NL als ENG, maar wat ik ook probeer, ik krijg enkel error's of het werkt niet enz enz…

Het enige wat ik wil, is dat een vakje weergeeft met een cijfer, hoeveel auto's actief zijn, hoeveel out zijn en hoeveel er beschikbaar zijn als vervanging (swap). Wanneer ik dan de status verander van een auto, dat deze cijfers zich automatisch aanpassen.

Mijn vader was altijd mijn grote hulp voor zoiets, maar kan mij niet meer helpen na een recente hersenbloeding, hij is nu verlamd en mentaal niet meer aanwezig.

Kan iemand mij aub helpen?

In bijlage een afbeelding van mijn sheet, zo heb je al een idee wat ik bedoel.

Bedankt voor ieder die me wil helpen!

Kenny

Bijlagen

• EXEL FLEET.png
    EXEL FLEET.png
    832,7 KB · Weergaven: 49
Klinkt als iets dat met een simpele draaitabel op te lossen is? Geef ons eens wat voorbeeld data.

Klinkt als iets dat met een simpele draaitabel op te lossen is? Geef ons eens wat voorbeeld data.

Ik heb even aangeduid wat ik wil op de afbeelding met pijlen…
Ik heb ook een screenshot toegevoegd van de conditional formatting, dat is het enige wat ik gebruikt heb…
De rest, dat ik heb weggevaagd zijn nummerplaten en chassisnummers…

Nu zijn de waarden zogezegd 4, 4 en 2, maar als ik een auto verander van OUT naar SWAP zou het dan eigenlijk 4, 3 en 3 moeten worden, automatisch…
Het is namelijk een lijst van bedrijfswagens, en die moet elke dag geupdate worden, maar nu gebeurt dit manueel en met markeerstiften, wat veel tijd in beslag neemt.
Ik wil dit liever wat vlotter laten lopen, waardoor fouten ook tot een minimum worden beperkt.

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk ben? Anders hoor ik het graag…

mvgEXEL FLEET2.png

Ik denk dat je de formule moet vertalen naar het engels.
Of beter nog plaats hier het excel bestandje daar kunnen we meer mee dan een plaatje.

Om niet elke keer als je een voertuig toevoegt ook de formules te moeten wijzigen kun je in de formule $F$112 veranderen naar bv $F$200

En in cel C2 zou ik de volgende formule zetten:
Code:
=SUM(C4:C8)

Beste,

Dit is inderdaad perfect, net wat ik wou… Ik ga nu proberen begrijpen hoe dit exact werkt… Ik vindt excel opeens heel interessant, het lijkt wel of dit programma amper grenzen kent.
AlexCEL ook bedankt, het is net hetzelfde als wat VenA mij heeft bezorgt!
Popipo, bedankt voor de tip, zal ik zeker doen!

Bedankt voor alle moeite die jullie hebben gedaan en voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan