Drinken over laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

AniekR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Zojuist hier een ongelukje gehad met wat drinken wat op de laptop is gekomen. Hierdoor is er wat tussen de toetsen van het toetsenbord gesijbeld. De paar toetsen heb ik los gehaald en daaronder wat geprobeert te deppen.

De laptop doet het nog helemaal, programma's, geluid etc. Alleen het gehele toetsenbord reageerd nou niet meer. Zijn er dingen die ik kan proberen of moet ik hem gelijk laten repareren?

Mvg, Aniek

Ik zou maar wachten en alles uitzetten zolang hij nog nat is

Je kan een tijd wachten ( dag tot paar dagen ) tot het echt helemaal droog is en hopen dat het weer gaat werken en anders zal je hem toch weg moeten brengen ben ik bang :confused:

Ik hoop voor je dat het drogen helpt.
Heb het hier ook wel eens met de gewone computer gehad en dat toetsenbord deed erg raar. Als je bijvoorbeeld de T indrukte deed hij er vanzelf nog een paar andere letters bij.
Maar een toetsenbord van een gewone computer vervangen is natuurlijk goedkoper en gemakkelijker dan bij een laptop ;).
Nog even laten drogen dus! :) :thumb:

Toetsenbord vervangen van een laptop is ook niet zo duur hoor, mits je het zelf doet.

Het ligt er tevens aan wat voor drinken het was. Cola, limonade etc. is erg slecht, water kan niet zoveel kwaad. Dan is inderdaad het advies; stroom eraf en laten drogen. Is er wel suikerhoudende vloeistof overheen gekomen en je kunt het toetsenbord zelf loshalen, dan kun je deze het best langdurig afspoelen met lauw water.(echt waar!) Daarna een aantal dagen laten drogen en toetsenbord weer terugplaatsen.

Bedankt, het was een zuivel, maar wel een light versie :rolleyes:
Ik heb hem uitgezet en boven staan, ik laat hem nog maar even met rust idd. Uit elkaar halen begin ik zelf maar niet aan, maar ik ken gelukkig wel een paar handige mensjes ;)

En wat zijn trouwens ong. de kosten als je wel het toetsenbord zal moeten laten vervangen?

Wanneer het inderdaad alleen het toetsenbord is. De vloeistof loopt gemakkelijk de laptop zelf in en dan krijg je al heel snel problemen met het moederbord!

Hallo

Wat ik persoonlijk zou doen en uiteraard ook doe ...

Eerste reaktie ... batterijpack onmiddellijk eruit en dan zo snel en zorgvuldig mogelijk d.m.v. gecomprimeerde lucht droogblazen ...

En dan maar hopen .

Peter

Mensen, bedankt voor de tips. Ik zit op dit moment weer op mijn laptop. De schade is beperkt. Toetsenbord doet het weer op een stuk of zes toetsen na, enter, backspace, etc, dus wel vervelende toetsen. Maar hij doet het in ieder geval nog, toetsenbord laten vervangen ga ik nog even achteraan hoe/waar ik dat het beste kan laten doen :)

*kuch* toetsenbord 5 minuten in gebruik en volgens mij doet alles het zelfs weer!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan