Drive image / Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hallo,

Kun je het maken van een drive image (powerquest) vergelijken met het maken van een image via Nero.

Of is dit niet vergelijkbaar ?

Jacco

Ik zou Nero daar niet voor gebruiken.
Nero heeft meestal erg veel cd's nodig.

Oké.

Hoe moet ik dat dan precies zien.

* Ik heb een image gemaakt
* de computer crasht
* ik formateer het hele zaakje
* installeer Windows en Disk image
* zet de gehele image die ik gemaakt heb weer terug
* en ga weer vrolijk verder

Is dat zo de bedoeling ?

Jacco

Ik heb geen ervaring met Drive image.
Dus dat zou je ff in de handleiding moeten lezen.

Ik zelf werk met Norton Ghost.
Ik hoef als de pc crasht, niet eerst te formateren.
Ik start op met een win98 opstartfloppy en zorg dat ik Ghostpe.exe ook heb.
Ghostpe.exe is het Norton Ghost programma.
Als ik Ghost de image laat terug zetten wordt de schijf al overschreven, dus formateren is bij mij niet nodig.

Volgens mij hoef jij ook niet eerst Windows en Drive image te installeren.
Die images zijn er juist om je tijd te besparen met het terug zetten van Windows.
Zoals jij het aangeeft ben je net net zolang bezig en kan je eigenlijk gewoon een schone installatie doen.

Nogmaals kijk ff in de handleiding van Drive image hoe dat in zijn werk gaat.

Nogmaals kijk ff in de handleiding van Drive image hoe dat in zijn werk gaat.

Ik heb het nog niet aangeschaft. Maar vooral voor pc's op het werk lijkt het me wel heel erg handig.

Is de één nog beter dan de ander (disk image / Norton Ghost)

Jacco

Ik ben zeer tevreden met Norton Ghost.
Kijk anders ff hier voor wat uitleg over Ghost.
http://go.to/wintips
Je vind de uitleg onder;
Handleidingen>Norton Ghost.

Sorry een vergelijking kan ik niet maken, omdat ik nog nooit met Drive image hebt gewerkt.

ik gebruik power quest drive image, vind het proggie gemakkelijker dan norton ghost.Je zet gewoon de image waar je hem wil, ik heb men harde schijf gesplitst in 2 delen, C en E.Op E staat men image, als men pc kuren krijgt zit ik de image van E gewoon op C, klaar binnen de 5 minuten en zonder formateren etc..........je moet natuurlijk wel nog eventuele software herinstalleren. Btw, gebruik je ghost dan moet je in Dos, drive image blijft in windows........

je kan de image maken na de installatie van allerlei software, dan wordt die ook teruggezet, ik heb een image gemaakt van men windows xp met alle drivers er op en zonder de software, de software heb ik op een andere partitie staan dus die is ook snel ge-herinstalleerd.......

Geplaatst door de jean
Btw, gebruik je ghost dan moet je in Dos, drive image blijft in windows........
Volgens mij kan je met Ghost ook vanuit Windows een image terug zetten.
Kan het fout hebben, want ik doe het zelf vanuit Dos omdat ik dat zo gewend ben.
Meestal als de pc crasht kom je toch niet meer in Windows.

@discussie ghost/drive image
Ik heb ze allebei gebruikt en naar mijn idee doen ze niets voor elkaar onder. Beide zijn erg makkelijk te gebruiken en idd zonder eerst windows te hoeven her-installeren.
Enige waar je voor moet zorgen is dat je driveimage of ghost op een andere paritite installeerd dan windows.(maar dat moet altijd)

Mijn reden dat ik ghost gebruik is dat deze een aantal mogelijkheden meer heeft t.o.v. drive image:
*clone: om een bestaande partitie over te zetten op een andere.(zonder eerste een image te hoeven maken.)
*peer-to-peer: met ghost in een netwerk/via internet werken.

Als ik mij niet vergis, moest je bij drive image booten met de driveimage bootdisks.(als windows niet meer boot.)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door @temptation

Als ik mij niet vergis, moest je bij drive image booten met de driveimage bootdisks.(als windows niet meer boot.)
Inprincipe moet je dit bij Norton Ghost ook.
Je kan het alleen ook op een makkelijkere manier doen, dan met de bootdisk van Norton Ghost.;)

Laatst bewerkt:
Gebruik ook Ghost; perfect programma. (Via partitie).
Alleen, wanneer ik de image op CD brandt zou deze bootable gemaakt worden.
Ik krijg het niet voorelkaar.
Volg stap voor stap de Wizzard, alleen wanneer ik probeer te booten vanaf die bewuste CD geeft ie een melding als dat de bootsector verkeerd staat.
Wie weet de oplossing of wat doe ik fout?

je moet ook een klein proggie van ghost mee kopieren op je cd, ik weet niet juist wat omdat ik PQ gebruik wat volgens mij veel handiger is.........

Dat proggie kopieert ie standaard mee, maar blijkbaar op het eind i.p.v. het begin van de cd-rom.
Ik hoor het wel vaker dat PQ op dat vlak inderdaad veel handiger is.
Denk dat ik mij die maar een x aanschaf.
Bedankt trouwens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan