drive image of ghost onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Heb net een nieuwe pc.
Windows was voorgeinstalleerd, heb zelf nog de software die hoort bij de hardware geinstalleerd. Is nu dus een compleet + schoon systeem.
Heb een diskette met Drive Image 2002.

Zodra ik een image wil gaan maken krijg ik deze foutmelding:
A:\pqdi.exe
Een toepassing heeft geprobeerd direct de vaste schijf te gebruiken, hetgeen niet ondersteund kan worden. Dit kan een onjuist functioneren van de toepassing tot gevolg hebben. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.
Keuze uit: Sluiten of Negeren.
Als ik kies voor sluiten gaat ie nergens mee verder. Negeren geeft een zwart scherm wat even langs flitst en dan weer het bureaublad.

Ik heb ook een diskette met Ghost, en PRECIES dezelfde foutmelding mbt ghost.

Ik kan nu dus al een dag niet verder met bestanden terugzetten en verdere progs installeren, ik wil toch écht een image van deze staat hebben.

WIE weet wat ik moet doen???
 
Als je nu eens opstart met een opstartdiskette en daarna de disk van drive-image probeert
 
Van XP heb ik geen opstartdiskette.
Kan dat met eentje van W98?
En hoe gaat dat dan precies? Ik bedoel: wat is er anders aan als dat ik dubbelklik op A:\pqdi?
 
Die methode zoals jij het doet ken ik niet. Ik installeer altijd drive-image van cd en zo maak ik een image.

Maar jij kunt om te testen ook een opstartdisk van win98 gebruiken
 
Heb het maar gewoon geprobeerd met een opstartdiskette van W98. Echter, ik hoor de diskette wel pruttelen, maar de pc start gewoon op naar het bureaublad.
 
Heb je waarschijnlijk de bootvolgorde in je bios niet goed staan.

De diskdrive moet eerder aangesproken worden dan de harde schijf
 
YES!! voor 't eerst heb ik wat in dat BIOS gewijzigd. Opstarten met opstartdiskette W98 is gelukt en prog Drive Image draait!!!
Maar nu. Ik heb op de pc:
C = primaire partitie NTFS (windows)
D = Logisch station Fat32 (spellen ed)
E = Logisch station Fat32 (downloads)
F = Logisch station Fat32 (bewaren)

In drive Image:
Select Source Partitions:
1 *: windows NTFS Active Primary (KIES IK)
1 C: spellen ed Fat32 Logical
1 D: downloads Fat32 Logical
1 E: bewaren Fat32 Logical
1 *: Unallocated none Primary
Dan:
Select Destination Partition or Unallocated space:
(krij hier dezelde stationindeling als bij source)
IK KIES: 1 E bewaren

Krijg dan deze melding:
Destination selected is not unallocated space. Partitions can only be copied into existing unallocated space. The partition will be deleted before copying! WARNING: Deleting a partition will destroy any excisting data on that partition.

Hier heb ik dus maar even op Cancel gedrukt!

Heeft je hier wat uitleg over?
Ik heb hier wel een gebruikershandleiding maar kan dat niet terugvinden.
 
Je krijgt denk ik die melding omdat c ntfs is en dos dat niet herkend en daar dus niks mee kan
 
En wat betekent dat dan Mario?

Voor zover ik wijs kan uit dat Engels wil ie dus nu een kopie van de partitie maken, waarbij de kopie ook dezelfde partitie is. En dus geen Image.

Ik kwam hier dus niet mee verder, heb intussen Norton Ghost opgestart. Wie niet waagt, die niet wint.

Ben daar nu ook wel ingekomen.
Wat ik doe:
Local - Partition - to Image
Select local source driver:Kies hierin part 1: Description NTFS, Volumelabel: errors in vol. Data size in MB =0!!

heb weer effies gecanceled!
 
Als je driveimage wil gebruiken moet je met een opstartdiskette van hun zelf werken, die herkent wel ntfs. Daar doe ik het ook mee werkt prima.En ik kan hem je ook wel ff sturen.
 
Nou, luitjes, ik weet niet hoe ik het gedaan heb, maar DI is bezig een image te maken.
De aanhouder wint weer eens...

Ben al die tijd bezig gebleven DI te herhalen. Érgens deed ik iets niet goed, maar wat???
Ik dénk nu dat ik in het eerste scherm niet heb aangegeven Create Image, maar de standaardinstelling Restore image ingeschakeld heb gelaten. Ik weet het niet zeker, maar het was een beetje lastig omdat je dat allemaal zonder muisbesturing moest doen.

Maar afijn, het loopt nu. Heeft heel wat zweetdruppeltjes gekost hier, maar met jullie (geestelijke) bijstand heb ik het weer gered!
Bedankt allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan