Drive keuze mogelijkheid bij Office installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elsmary

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Mijn C drive is 12 GG en vol.
Nu wil ik Office verwijderen van C en opnieuw installeren op een andere Drive waar wel meer ruimte is.
Ik weet niet of er een keuze optie is bij het installeren van office en ik weet niet wat voor problemen zich kunnen voordoen als de keuzemogelijkheid er is en ik op een ander dan de C-drive office installeer.
Wie heeft hiermee ervaring?
Alvast bedankt voor de hulp.

Dat moet gewoon lukken hoor, ik heb zelf office 2003 op D:\ staan, en dus niet op C:\.
Werkt prima.

Maar wat voor drive heb je het over? Als je het op een een externe harde schijf met USB wilt zetten, krijg je problemen.

Er wordt altijd een deel op de C-schijf opgeslagen, bijvoorbeeld in je register.

Heb je geen andere dingen die je op een andere schijf kan installeren. Ofiice is nou ook weer niet zo groot. Als het echt om ruimt op C gaat kan je msschie beter een spe of zo op een andere schijf zetten.

Is die andere schijf ook fysiek een andere, anders kan je met partition magic de ruimteverdeling tussen de schijven aanpassen.

Dank voor je snelle reacties.
Wim wat is een Spe?
Ik ben ook al bezig andere programma's naar een andere schijf over te brengen en sommige naar een externe HD. Maar er wordt - als ik wil defragmenteren steeds aangegeven dat er niet voldoende ruimte op C is om te kunnen defragmenteren.
En nee, ik wil proberen om Office op een andere Drive van dezelfde interne HD te installeren.

Ik ben ook al bezig andere programma's naar een andere schijf over te brengen en sommige naar een externe HD

Dat gaat niet werken. Je kan geen programma's op een externe HD installeren.

Laatst bewerkt:
Oh ok Wim - maar ik doe zga nooit spelletjes op de pc - heb een psp maar gebruik die alleen zo af en toe als we overwinteren.
Maarten ik bedoel dat ik mijn backups op dezelfde interne hd had en die zet ik nu over naar een ext.hd.
De vrijgekomen drive van de interne hd wil ik benutten om alle programma's die niet perse op C hoeven daar te installeren.
Ik kan dan met veel minder moeite en tijd Windows opnieuw installeren, want er zijn bestanden uit mijn windows verdwenen - cookies, tijdelijke internet files en historie.
Misschien geeft mijn pc daarom aan dat er zo weinig ruimte op C is?
Ik ruim wel op via config.scherm, internetopties

Gr. Els

Gooi ook is Ccleaner erdoorheen.
Klein programmatje die onder andere je internet files opruimt, en ook alle overbodige bestanden.

Nu heb ik een ander probleem. Ik heb Ccleaner geïnstalleerd en gebruikt. Nu lijkt het alsof Windows weer goed functioneert. Office heb ik op een andere drive van dezelfde interne hd gezet, maar nu heb ik steeds problemen om outlook open te krijgen. De ene keer krijg ik een bericht dat onenote herstel;d moet worden, de andere keer gaat outlook alleen in veilige modus open en moet is ook herstellen. Soms gaat outlook helemaal niet open.
En als ik iets moet aan klikken in een nieuw ontvangen bericht bij.: Klik hier om uw account te aktiveren, dan krijg ik een venster in beeld koppeling zoeken uitvoerbare bestanden.
Nu vraag ik me af of ik office er helemaal weer af moet gooien en opnieuw installeren, of dat het heel iets anders is.
Misschien weet iemand ook een simpele oplossing.
Bedankt alvast voor de hulp.
Els

Welke melding krijg je? Er staat nu een link naar een site van M$

Best Wim, ik weet het niet meer, ik denk dat ik Windows opnieuw zal moeten installeren.
Ik heb office nu al 3 keer opnieuw geïnstalleerd met steeds hetzelfde resultaat.
Die link dat is de foutmelding die ik kreeg.
Als ik nu iets moet aan klikken in een nieuw ontvangen bericht bijvoorbeeld.: Klik hier om uw account te activeren, dan krijg ik nu een Word venster.
Denk je dat ik beter Windows opnieuw zal installeren?

Je moet office altijd activeren. Zonder activeren kan je het maximaal iets van 30 keer gebruiken.

Welke office versie is het eigenlijk?

Hoi Wim,
Ik heb een originele versie (MS Office Pro 2003 NL)
En Ja, is dus geactiveerd als je dat bedoeld?
Gr. Els

Als je hem opnieuw installert, moet je hem ook opnieuw activeren (vvor zo ver ik weet).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan