drive letter in dos verandern

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoes

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Berichten
180
hallo iederene
weet er iemand als ik van een cd opstart dat ik dan in dos ( ik krijg dat ) van drive letter a
naar e ga ik kan naar c en d gaan maar niet naar e raar wa daar is mn dvd station

ik probeert het zo
[DR-DOS]A:\> ( dit is standaar )

[DR-DOS]A:\> E:\

en dan krijgik invalid drive specified
 
Het geen dos, maar een commandline van de herstel console, de cmdcons, als je daar help intoetst, kun je de commando's zien die je kunt gebruiken.

Je kunt alle schijfletters gewoon in windows veranderen, uitgezonderd de letter waar het systeem op staat, meestal de C:.

Een reden erbij vermelden zou ook handig zijn voor een goed antwoord,

PS,
Door de gebrekkige vraagstelling begrijp ik nu pas wat je bedoeld, je moet alle letters afzoeken naar de cd/dvd speler, er is immers een ramschijf aangemaakt, meestal een D:.
 
Laatst bewerkt:
het is voor windows xp up te graden van home naar pro
 
Kun je gewoon naar installeren gaan, en daar een herstelinstall uitvoeren, maar dat kan ook gewoon vanuit windows zelf.
 
echt bedankt voor de snelle reactie

als ik probeer te upgraden in windows dan krijg ik een foutmelding ik heb het gesaved :

********************************************************************

Windows XP-upgradecompatibiliteit

********************************************************************

Setup kan geen upgrade uitvoeren omdat de kernel van een andere leverancier afkomstig is.
=========================================================================================

Windows heeft gedetecteerd dat een of meerdere beschermde kernsysteembestanden (kernel) op uw computer zijn gewijzigd. Het Service Pack bevat bijgewerkte versies van deze bestanden. Deze bestanden bieden een stabiele omgeving voor uw programma’s. Vanwege deze wijziging(en) wordt het servicepack niet geïnstalleerd. Raadpleeg voor meer informatie het Knowledge Base-artikel Q327516 op http://support.microsoft.com.

dat krijg ik kan je die kernel niet uitschakelen
 
Dan heb je SP2 op je HOME versie staan, en is de cd van PRO niet SP2, dan zul je die eerst moeten slipsrteamen met SP2.

Of XP vers installeren, dus die partitie eerst formateren, en PRO er schoon opzetten.

Slipstreamen.
 
Het enige wat ik kan verzinnen om de updates te deïnstalleren, in home, denk dat daar hem de kneep zit.

Of heb een MCE uitvoering van die home versie.
 
MCE ?

bestaat er geen op van xp home naar pro te gaan?
 
njah maar als ik boot van xp pro sp2 cd dan moet ik normaal een scherm krijgen voor xp pro te instaleren of niet?
 
Je wil met Bootdisk opstarten, en verwijzen naar je cdrom,dan kan het R of S zijn ,ligt er aan welke Opstart flop je gebruik.
dus effe zoeken onder welke letter het staat,(is al eerder aangegeven)
 
Het enige wat ik kan verzinnen om de updates te deïnstalleren, in home, denk dat daar hem de kneep zit.

Of heb een MCE uitvoering van die home versie.

Deïnstalleren doe je in software, wel bovenin updates weergeven aanvinken.

En die partitie verwijderen, als bovenstaande niet werkt, met een win98 se opstartschijf opstarten en met fdisk de non dos partitie verwijderen, een fat32 partitie aanmaken en deze NTFS maken als je van de cd bent opgestart.
 
Je wil met Bootdisk opstarten, en verwijzen naar je cdrom,dan kan het R of S zijn ,ligt er aan welke Opstart flop je gebruik.
dus effe zoeken onder welke letter het staat,(is al eerder aangegeven)

ik heb een pentium d daar zit geen diskette station in
 
kijk eens naar het begin van de topic

Als je vanaf de Windows XP pro CD opstart kom je niet op de opdracht prompt:"[DR-DOS]"
en zou je gewoon mee moeten kunnen opstarten en installeren

Het probleem van de invalid drive zal komen om dat door de jou gebruikte opstart cd de DVD niet "installeerd". (ja dat kan, opstarten van cd en daarna de cd niet meer te kunnen benaderen... :))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan