Drive letter voor 2e en 3e partitie op D drive verdwenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryNi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Beste forum leden,

Probeer partitie 2 en 3 te herstellen na een nieuwe SSD te hebben geinstalleerd en windows7.

Met Acronis DD suite nieuwe drive letters L en M gegeven, verwerkt en staat in beeld.
Programma afsluiten en kijken met verkenner. Geen drive L en M.
Wie weet raad om partities te herstellen.
Bestanden kan ik wel zien die er op staan. (zie bijlage)Bekijk bijlage screenprint.pdfBekijk bijlage screenprint.pdf

Bedankt voor reactie HarryNi

Wat gebeurt na opnieuw opstarten? Wat bedoel je met partitie herstellen? Nadat je een nieuw SSD hebt geplaatst moet men partities aanmaken en formatteren.

Drive letters

Hallo Lutz,

Ik heb nieuw programma EaseUS geprobeerd, omdat Acronis DD suite het blijkbaar niet kan oplossen.
Ik krijg nu als melding "Mounting Volume failed".
Na apply in programma zijn drive letters weer verdwenen, ook na opnieuw opstarten geen drives zichtbaar.
File inhoud staat nog in partities, zijn alleen niet benaderbaar in Win7.
Als ik met Acronis kijk in de partities staat er geen pad.
Bij drive D: wel nl.:Pad(koppelpunt) \\?\Volume{f8b98027-3f10-11e3-931f-806e6f6e69963}\
Partitie CHN1E en CHN1F Pad(koppelpunt: Geen
Nummer onder WinNT4/2000/XP: d(1)p(2)
Linux-nummer: \Device\0000005e2
partities zijn alle drie primair

Gr. Harry

Maar wat wil je precies doen? Op een nieuw geïnstalleerde SSD twee partities erbij plaatsen? Of zijn de partities per ongeluk verwijerd en je wil ze weer herstellen?

Of heb je de harde schijf door een kleiner SSD vervangen, en je wilt u alles overklonen?

Hallo Lutz,

Zie bijlage. ik heb nieuwe SSD geinstalleerd met WIN7. Werkt prima.
Harde schijf 500 Gb heeft alleen drive d:
Ook nog partities CHN1E en CHN1F die wil ik weer benaderen met een drive letter.
Dit lukt niet. Met geen enkel programma, terwijl bestanden er nog staan.
Lijkt me een MBR probleem maar hoe herstel je dit.

gr. Harry

Ik denk dat je een logische fout maakt: Windows telt eerst schijven, en dan ook nog partities op een schijf. Ik veronderstel dat je SSD de partitie C: heeft. Op de 500GB harde schijf kan je dan een of meerdere partities hebben. Windows zelf kan door middel van schijfbeheer partities aanmaken, formatteren, en vergroten of verkleinen. Wat nog kan spelen is dat je nu geen rechten hebt om de schijf te benaderen. Je kan nu heel omslachtig proberen de rechten aan te passen. Omdat je de rechten niet hebt kan je geen schijfletter toepassen. Indien je de gegevens nog elders kan opslaan dan zou ik dat doen, en vervolgens met schijfbeheer de partities eerst weghalen en dan opnieuw aanmaken. Formatteren niet vergeten.

MBR is alleen belangrijk om het besturing systeem op te starten. Maar Windows 7 start via een speciale partitie op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan