drive letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenic

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2002
Goeiedag allen,

Afgelopen weekend heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd (XP+SP3). Tot aan gisteren ging alles goed, totdat de drive letter van mijn dvd speler die van 1 van mijn harddisken innam (was F nu E). Mijn HD heeft nu ' F' wat tot problemen leid.
Hierna ben ik naar computer mgmt gegaan en ben hier de drive letters weer terug gaan zetten. Dit werkt prima, zij het niet dat na een reboot die DVD speler weer de 'E' toegewezen heeft gekregen :mad:
Ook het uninstalllen van de DVD speler of loskoppelen heeft geen zin. Na een reboot blijft de HD gewoon op F staan. Ik kan em dan wel aanpassen via computer mgmt en na een reboot blijft drive letter ' E' dan nog wel met hem corresponderen, echter zodra ik de DVD speler er weer bij haal begint het gezeur weer :(

Heeft iemand enig idee hoe ik dit permanent ingesteld krijg zoals ik zou willen?

Datzelfde euvel blijft ook bestaan als je de CD speler tijdelijk even (een hoe alfabetletter geeft) S noemt of zo en dan de rest de naam geeft die je wilt dat ze gaan hebben?"

Dan een reboot?

Hoi Pasja,

Dan heb ik hetzelfde probleem na de reboot. Als geef ik die dvd speler een 'Z', na een reboot heeft ie weer de 'E' toegewezen gekregen en de HD 'F'.

Het gaat alleen goed als ik de aanpassing doe en niet reboot, maar ja hoe lang hou je dat vol :p
Er is dus iets dat mijn gewenste settings in het computer mgmt overruled, maar wat...

In alle forums vind ik hier ook weinig over terug. Enkel de aanpassing in het computer mgmt gedeelte, maar dat is het probleem hier ook niet.
Misschien is opnieuw installen wel een optie, maar ik wil weten wat hier aan de hand is. Buiten dat is hij net opnieuw geinstalleerd.

Ik zit ook een beetje aan het bios te denken. Welke bootopties heb je daar, is dat DVD/CD - Hdd - XX en hoe staat de volgorde nu?

aan de bootopties heb ik zelf niks gewijzigd. iig heb ik daar dvd/cd als eerste staan ivm windows install. Daarna komt de HD met het OS, het 3e alternatief is leeg.

Paardenmiddel: veilig en mogelijk niet probleemoplossend, maar momenteel heb je ook "nee", dus "ja" kan je alleen maar krijgen:

Eerst in mgmt de drive letter van je harddisk zetten zoals jij ''m wil hebben en dan naar ..........apparaatbeheer en dan een rechtse klik op de DVD speler en vervolgens het ding dé-installeren (installatie ongedaan maken).

Dan rebooten en hard gaan duimen........................

Ook die truc had ik reeds geprobeerd echter....ook hier issie niet voor te vangen :confused: Het is zelf zo dat als ik hem niet disable, windows hem automatisch weer herkent als nieuw apparaat (en zo hoort het) en ie alsnog drive letter 'E' meekrijgt!
Het is echt een hardnekkig probleem en weet niet waar ik het nog kan zoeken (registry..)
Ik heb nu m'n dvd even disabled zodat niet weer na een reboot m'n drives overhoop liggen. Ik ben bang dat het wederom een herinstallatie gaat worden...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan