Drive/schijf toewijzen aan draagbaar apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

finetuner

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Ik probeer de vakantiefoto's op de SD-kaart van m'n moeder te redden. Ze kon de foto's in de camera nog prima in beeld krijgen, maar eenmaal thuisgekomen stopte het het kaartje in de cardreader, en was er niets meer....ook toen ze het kaartje terugstopte in de camera, kwam er geen beeld meer tevoorschijn. Ik wil graag een programma als Card Recovery proberen om te checken of ik nog wat bestanden kan redden, maar het gebruik van het programma vereist een eigen drive voor de camera, die ik nu met een USB kabel aan de PC vast heb zitten. In 'Deze computer' is te zien dat er geen schijf en schijfletter wordt toegewezen. De camera word herkend onder 'Draagbare apparaten'. In heb internet al afgestruind op zoek naar een driver voor deze camera (canon powershot A720), maar ik krijg steeds de melding dat dat niet nodig is onder Windows XP en Vista. Hoe kan ik zelf een drive toewijzen aan een draagbaar apparaat, of wie weet een andere oplossing?
Alvast bedankt, ook namens moeders! :thumb:

WELKOM OP HELPMIJ

kijk eens in de volgende stappen of u daar een letter kan toewijzen?

Configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> opslag (schijfbeheer) en dan een rechtse muisklik op hetgeen welke u wilt

Helaas biedt dat geen soelaas, Frankwanet. Binnen schijfbeheer krijg ik alleen gelegenheid om iets te veranderen aan de beschikbare volumes, in mijn geval een C: en een D:
Daar mag ik alleen dingen doen als het volume verkleinen of de stationsletter wijzigen.
Nergens in schijfbeheer zie ik een mogelijkheid om zelf een nieuw volume aan te maken en daar vervolgens een apparaat aan toe te wijzen.

Mijn, weliswaar minieme, ervaring hiermee is dat je geen schijfletter gaat toegewezen krijgen als je het fototoestel via USB aan PC koppelt.
Ik krijg pas schijfletter als ik kaartje, in mijn geval een XD, uit het fototoestel neem en in een in de pc ingebouwde cardreader steek.
Gezien fototoestel aan pc koppelen via USB geen schijfletter geeft, weet ik niet of je al dan niet een schijfletter gaat krijgen als je met een externe cardreader gaat werken die via USB aan de pc is aangesloten.
Beste oplossing lijkt mij dus om een interne cardreader te gebruiken die het formaat van geheugenkaart, in jouw geval SD (is toch wel SD?), kan lezen. Dan krijg je normaal een schijfletter toegewezen en kan je het prog er op loslaten.
Verder heb ik gezien dat CardRecovery een demo-versie is, tenzij je het prog koopt/registreert, met als gevolg dat als je prog niet koopt/registreert je wel zal kunnen zien of er nog iets te herstellen is maar je de foto's niet zal kunnen "redden" zolang je het prog niet koopt/registreert.
Je kan eventueel in plaats daarvan Restoration proberen, is gratis, met volledige functionaliteit en heeft foto's van mijn XD alleszins kunnen redden.

Hm ja, had ik ook al aan gedacht, maar ik hoopte op een andere oplossing omdat ik geen beschikking heb over een PC met een interne kaartlezer. Restauration is echter een goede tip....nou nog iemand in mijn kennissenkring vinden met een interne kaartlezer...:)

Uiteindelijk heb ik ergens een externe kaartlezer vandaan gehaald die wel een eigen drive toegewezen kreeg. Vervolgens Restauration geprobeerd, maar dat werd geen succes. Daarna uitgekomen bij een betaald programma, mm Card Recovery. Dat was behoorlijk aan de prijs (27 dollar), maar werkte wel perfect. Ik heb alle foto's en een filmpje kunnen restoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan