driveletters verplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

anthony68

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
229
ik heb de firmware van mijn dvd-recorder update en nu is die niet l: maar d: dit heb ik gewijzigd maar nu blijven de andere driveletters nog steeds het zelfde. Veel programma's iconen verwijzen naar d: maar die bestaat niet meer dat was de orginele systeemdrive. Maar die is nu e: geworden. Hoe kan ik de sutiatie herstellen. Ik heb het al geprobeerd met systeembeheer maar dan zegt ie dat er een wisselbestand op die drive e: staat dus kan niet van drive letter wijzigen!!!! Please help anders moet ik alles opnieuw installeren. Ik dacht als ik opnieuw opstart zal hij alles weer verschuiven omdat d vrij is gekomen maar dat doet ie niet. Wat doe ik verkeerd???
mijn oude situatie;
c:systeem
d:systeem
e:download
f:download
g:backup
h:backup
i:backup
j:cd-rom
k:cd-rom
l:dvd-rom

niewe situatie na update firmware;
c:systeem
d:dvd-rom
e:systeemf
:download
g:download
h:backup
i:backup
j:backup
k:cd-rom
l:dvd-rom

Huidige situatie;
c:systeem
d: ??????
e:download (kan niet wijzigen omdat systeembestand op staat!!)
f:download
g:backup
h:backup
i:backup
j:cd-rom
k:cd-rom
l:dvd-rom
 
Laatst bewerkt:
In de oude situatie waren c tot en met i partities op één harde schijf? Of heb je ook meerdere schijven? Heb je al gekeken in Schijfbeheer? (Rechtsklik op Deze computer, Beheren, Opslag, Schijfbeheer.) Hoe ziet het er daar uit? Door op elke schijf/partitie te rechtsklikken komen er een aantal acties te voorschijn, o.a. pad e.d. wijzigen. Schrijf wel eerst precies op hoe je het wilt hebben.

NB: je hebt drie CD/DVD-Rom's op je systeem? Is er een extern?
 
[...]Hoe kan ik de sutiatie herstellen. Ik heb het al geprobeerd met systeembeheer maar dan zegt ie dat er een wisselbestand op die drive e: staat dus kan niet van drive letter wijzigen!!!! [...]

Ik snap geen jota van je vraag, en ook niet van je indeling, maar misschien kan ik je helpen met bovenstaand geciteerd deelprobleem:
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
Ga naar tabblad Geavanceerd.
Druk op Instellingen in de paragraaf Prestaties
Ga naar tabblad Geavanceerd
[Edit:]Klik op Wijzigen
Klik in het bovenste venster op de E: schijf
Zet het bolletje bij Geen wisselbestand.
[Edit:]Klik op Instellen
Druk zo vaak Ok als nodig is.
Probeer (na een herstart) de schijfletterindeling weer goed te zetten in Schijfbeheer (Start -> Uitvoeren -> Diskmgmt.msc) door eerst te kiezen voor Beeld -> Boven -> Schijvenlijst, en dan op de apparaten rechts te klikken, en te kiezen voor Stationsletters en paden wijzigen (voor de apparaten die je van schijfletter wijzigen wilt).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap geen jota van je vraag, en ook niet van je indeling, maar misschien kan ik je helpen met bovenstaand geciteerd deelprobleem:
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
Ga naar tabblad Geavanceerd.
Druk op Instellingen in de paragraaf Prestaties
Ga naar tabblad Geavanceerd
[Edit:]Klik op Wijzigen
Klik in het bovenste venster op de E: schijf
Zet het bolletje bij Geen wisselbestand.
[Edit:]Klik op Instellen
Druk zo vaak Ok als nodig is.
Probeer (na een herstart) de schijfletterindeling weer goed te zetten in Schijfbeheer (Start -> Uitvoeren -> Diskmgmt.msc) door eerst te kiezen voor Beeld -> Boven -> Schijvenlijst, en dan op de apparaten rechts te klikken, en te kiezen voor Stationsletters en paden wijzigen (voor de apparaten die je van schijfletter wijzigen wilt).




Succes,

Tijs.



Dank je het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!
topic close
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan