driver 64 bits voor hitachi dvdspeler H-DT-ST GT30N gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

haribald

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
driver 64 bits voor hitachi dvdspeler HL-DT-ST GT30N gezocht!!!!:D

kan iemand mij hieraan helpen, het gaat om de 64 bits driver dus niet de 32 bits driver
ik weet inmiddels al dat je dat kunt zien aan het versienummer.

32bits = 6.1.7600.16385
64bits = 6.1.7601.17514 deze dus!!!
:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Is dit een probleem met windows 7 dat de driv eniet kan herkennen? dit kan komen door software die dat verhindert.

Hier kan je de drivers (32 en 64 bit downloaden) : *Klikje*

voor windows 7 download je de vista drivers.

het is overigens het 2de blok :D

....Nee, geen probleem van windows7 zelf. De dvd leest alle cd schijven origineel en geburnd, ook leest hij alle originele dvd schijven
wat hij niet doet is geburnde dvd schijven oppakken..... anders gezegd ze worden totaal niet herkend door windows7 en de rest van de pc.....
beetje uitzoeken en IQ gebruiken leerde al snel dat er niets mis was met de dvdspeler ook niet met windows7(homeversie in die laptop) maar wel met de driver
het bleek namelijk dat in de laptop van mijn schoonzus windows7-64 bits geinstalleerd was en de 32 bits dvd/cd driver....
Omdat zij nooit dvds in die laptop stopte maar wel af en toe cds die door de standaard ATAPI driver van windows het deden en blijkbaar liet win7-64 ook originele dvds door met
32 bits driver. Maar geen geburnde DVD's.... Vandaar dat ik de 64 bits driver nodig heb .... en die ik niet kan vinden.... :shocked:

De site die jij geeft heb ik ook gezien leuk duidelijk dat wel maar om 30 euro neer te gaan tellen voor die driver zie ik niet zitten want het is een loksite van driver-alert en die is dus niet gratis,
de driver op die site is ook al van 2006 en afgezien daarvan vind ik dat de leverancier van die laptop destijds die driver had moeten leveren....

Alle gekheid op een stokje toch bedankt dat je de moeite genomen hebt om te kijken helaas heb ik er niks aan je zult zelf toch ook gezien moeten hebben dat het onmogelijk is iets te downen zonder lidmaatschap a 30 euri/jaar . het merk van de laptop is asus K70IO en op die site vind je alles terug alle drivers enzo behalve je raadt het al die dvd/cd driver......
dus ook asus is niet echt service gericht bezig.... :mad:

Maar als je denkt of iemand anders die driver toch nog te kunnen vinden, gaarne ......

spreekt uiteraard voor zich dat dat geen betaalversie moet zijn dan had ik zelf ook wel even kunnen googelen op die naar mijn mening oplichterszooi.....

bye the way, waarom heb jij het opeens over de Vista driver pakken??? ten eerste staat er wel degelijk ook de windows 7 64 bits versie bij (het 6de blok):D
en ten tweede werken lang niet alle vista drivers in windows7
afgezien van het feit dat ook vista eenzelfde probleem kan geven met de compabiliteit tussen win7(home) en de hitachi dvdspeler...................

Laatst bewerkt:
Vista drivers werken 9/10 keer op een windows 7 pc. vandaar dat ik zei dat je ook die kon proberen.
Had niet gezien dat je moest betalen -_- vind ik zelf nogal dom opgezet :P

De service van asus is niet goed? Hier staan alle drivers voor je laptop.
of je dvd driver erbijstaat ? geen Idee :P

op deze site staat de goede 64 bit driver, EN ik kon hem downloaden zonder problemen (alleen een gaptcha). zoek even op gt30N (ctrl + F) en dan komt hij voor de dag!

nu spreeek je ven in raadsels???
waar staan alle drivers voor de laptop????
niet op de site van AUS??? zelf dus.....
en de laatste regel wat is een gaptcha???? en over welke site heb je het? bedoel je helpmij??
dar vind ik ook niks op of ik wel of niet snelkopplingen indruk erop???

graag een link hier plaatsen met het adres van die driver...............
zodat ik snap wat je bedoelt :shocked::thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
In het vorige bericht heb ik 2 links zitten onder de woorden HIER, daar hoef je maar op te klikken

de drivers voor jouw laptop staan op support.asus.com en dan wel op deze locatie : http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=K70IO&p=3&s=197

en de driver voor je CD station staat op deze site : http://driver-backup.com/type/?id=cdrom

Een gaptcha is dat kleine afbeeldingkje waar je de teskt moeilijk op kan lezen , het vervolgens in een balkje moet typen en dan op ok drukken.

hier een foto ervan:
google-captcha.jpg

PS: een LINK is BLAUW en de woorden hier in mijn vorige post zijn BLAUW, dus probeer eens op de blauwe woorden (links) te drukken.

Bijlagen

• google-captcha.jpg
    google-captcha.jpg
    22,4 KB · Weergaven: 42
ik begin echt kleurenblind te worden offe krijg ik moeite met kleine lettertjes? in ieder geval heb ik totaal niet gezien dat die twee woordjes gekleurd en klikbaar waren.
ik heb de 64 bits en de 32 bits driver van de site afgedownd en op usbstickie geplant en van de week ga ik die laptop bij mijn schoonzus weer in orde maken ermee.
Ik verwacht wel dat de driver het zal doen zodat de dvdspeler geburnde dvds kan afspelen omdat ik in de bestandsnaam van het bestand duidelijk een - en een + erbij zag staan.

bedankt voor de hulp en ik heb de site bij mijn favorieten geplant :p
zodra de installatie gedaan is en het gelukt is dan sluit ik deze topic af.

groetjes....

Laatst bewerkt:
deze vraag is nog niet opgelost omdat ik stuitte op het probleem dat trustedinstaller en geniepige beveiliging van windows veranderingen of verwijderen van de door dat proggie beschermede bestanden blokeert.

dus zolang ik daar niet op wet hoe ik dat moet doen kan ik niet zien of alles werkt.....

een verwijzing naar nicrosoft zelf waar heel onduidelijke hoofdstukken staan hoe je een en ander aaan beveiligingen kunt of moet instellen heb ik weing aan. hoe ik machtigingen in moet stellen weet ik ook wel maar van dit type beveiligde bestanden valt niks in te stellen... die blok moet er eerst af ....

En in de veilige modus?

anders zal je hem moeten slipstreamen denk ik O.o

slipstreamen wat is dat??? scheuren met een virtuele bak??

ik heb al geprobeerd om in de veilige modus verder te komen maar ook dat helpt niks die trustedcontroller beveiliging blijft daarin ook actief... ook in dos en noem maar op.... ik zou voorstellen probeer het eens bij jezelf .. ga naar c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys en probeer dat eens te renamen, verwijderen ofzo noem maar op (dit is niet het enige bestand dat dat schildje voor de naam heeft staan)

of VISTA het ook heeft weet ik niet maar XP heeft die beveiliging niet...... alle windows7 dus wel....
Je krijgt er pas mee te maken als er iets fout zit.... zelfs als adminstrator kun je het bestand niet wijzigen of deleten en dat is knap waardeloos in dit geval... :confused:

Laatst bewerkt:
slipstreamen is het inbrengen van software in de xp intsallatie. zodat het geinstalleerd wordt MET windows xp zelf. (vaak drivers + service packs)

je kan het bestand verplaatsen / aanpassen op een aantal manieren.

* met replacer
* vanuit een andere windows
* vanuit linux

dat slipstreamen zeg je, of haal je XP tevoorschijn, waarom is dat terwijl ik al aangegeven heb dat het gaat om windows 7 versies? gaat dat dan ook met deze versies? wel het is een andere materie daar gaat het nu niet over dus ik beperk me tot het onderwerp!!

ik had net voordat ik helpmij weer openmaakte nu al een genieus idee en dat blijkt naadloos aan te sluiten aan jouw opties om te proberen...
ik herinnerde me dat ik een minixp heb (zelfs ook minilinux) en die zit in hirensbootcd.
omdat ik niet vanuit dos of vanuit windows 7 zelf (omdat het bestand steeds actief werd waarschijnlijk)
en trusted installer alles blokte wat ik ook probeerde heb ik nagedacht en wat jij ook al aandroeg dus een ander stuursysteem gebruikt om mijn pc op te starten in dit geval minixp (uitgeklede XP) en daarin ging ik proberen die beveiligde cdrom.sys te renamen en dat lukte goed wat test met die veranderde cdrom.sys en het bleek dat mijn dvd/cd speler geen schijven meer herkende zonder cdrom.sys in de pc en weer wel toen ik het weer naar de juiste naam veranderd had... dus het wijzigen lukte nu wel wat niet lukte in windows 7 zelf door die trusted installer.... ik kan nu dus met opgeheven hoofd dat herstellen in die laptop van mijn schoonzus en zo zie je maar dat wat microsoft ook probeert je hoeft geen hacker te zijn om iets te kunnen veranderen in hun stuursystemen :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan