Driver cdromspeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schamphie

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Hey

ik heb nog een oude pc van packard bell en ik heb uit lompigheid mijn driver voor de cdspeler gedelete... iemand die me kan hebben? Want ik weet ook niet echt mijn type, het is allesins easynote en dateert van 2005 hmmm :s

Volgens mij gaat dat meestal automatisch. Heb je geprobeerd je PC te restarten?
Als het goed is krijg je dan een scherm dat zegt dat het een nieuw onderdeel heeft gevonden en het wilt zoeken voor driver op het internet (doe dit).

Probeer dat maar :)

Ja bijkomend probleem: mijn internet werkt ook niet meer op die pc en moet dat in orde krijgen via een cdrom :)

Weet je zeker dat alle kabels connected zijn?
Er moeten 2 kabels in de cdrom-drive zijn. 1 brede en 1 smallere.

Wat dan over blijft is een usb stick met de driver erop die van internet gehaald is.
Maar ik heb nog nooit een cdrom gezien die niet zonder driver werkt :confused:, dus check die kabels maar eerst.

Good luck :thumb:

Als je een CD in de pc drukt gebeurt er dus niks..

Neem aan dat er XP op staat.

Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Hardware (3e Tablad) -> "Apperaat beheer" -> Rechtermuisknop op een willekeurige plek -> Scan voor gewijzigde apperaten.

Als het goed is zal het nu apperaten vinden die nieuw (of al eerder maar nog niet geinstalleerd zijn) zijn..

-Staan er verder nog gele uitroep tekens in Apperaat Beheer?

@ Hyunato,

Vergeet je niet dat S-ata ook nog bestaat? Niet elke PC dat op leeftijd is heeft IDE..

Hele oude computer betekent niet altijd dat het uit de prehistorie komt. Lees zijn topic maar. 'Dateert uit 2005'. En die kan ook nog steeds S-ata kabels hebben..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan