Driver compatabiliteits problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haaspaas

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2008
Ik heb net een nieuwe videokaart gekocht, een ah2600pro. Als ik via de driver cd de drivers wil instaleren dan geeft hij bij de beeldschermdriver een fout. Volgens de melding is de driver die ik probeer te instaleren niet compatible met xp. Nou heb ik al meerdere dingen geprobeerd: De xp setup direct starten vanaf de cd, de driver van de asus site afhalen etc. . Als ik de foutmelding negeer en opnieuw opstart start de computer in 4 bits kleuren instelling en 600x800 en krijg ik allerhande meldingen. Wat doe ik verkeerd?

Wat had je eerst voor videokaart?
Hen je de oude drivers eerst verwijderd?

Welke heb je precies, deze : EAH2600PRO/HTDP/256M of deze : EAH2600PRO/HTDI/256M ? en hoe heet de driver die je hebt gedownload precies?

Ik had eerst een hele oude nvidia (4200 volgens mij). Ik heb alles daarvan weggehaald.

De kaart die ik nu heb is AH2600PRO/HTDP/512M/A.
De driver die ik gedownload had heette ati8412_wxp. Maar de drivers op de bijgeleverde cd zijn volgens mij hetzelfde.
Hier zijn de foutmeldingen:

Laatst bewerkt:
Die melding is geen enkel probleem, gewoon doorgaan met installeren!

De boodschap die je te zien krijgt, heeft alles te maken met de afspraken die Microsoft met hardwarefabrikanten maakt, voor wat betreft een controleprogramma dat driver-software controleert en certificeert.
Maar helemaal niets met de compatibiliteit van de hardware / drivers en XP!

Laatst bewerkt:
Als ik de foutmelding negeer en opnieuw opstart start de computer in 4 bits kleuren instelling en 600x800 en krijg ik allerhande meldingen. Wat doe ik verkeerd?

Ik denk dat het doorgaan bovenstaand (nieuw) probleem opleverde, m.a.w. de benodigde drivers worden / zijn dan niet geïnstalleerd.

[edit] ik ga er vanuit dat de de bit instellingen dan ook niet te veranderen zijn en / of niet worden vastgehouden na verandering [end edit]

Laatst bewerkt:
Klopt, als ik de melding negeer start de computer op met beroerde (en niet te veranderen) scherminstellingen. Ook krijg ik meldingen zoals van catalyst control center dat er geen geschikte driver geinstallerd is en een error : "Cant find graphics card info" (of iets in die trend).

Zijn wel de oude Geforce drivers op de correcte manier gedeinstalleerd???

Waarom heb je bij Asus de ati8412 gedownload en niet de ati8451 ? (door Asus geupdated 16/01/08)

Laatst bewerkt:
En er zou ook nog iets anders aan de hand kunnen zijn:

Veel moederborden hebben een bios-upgrade nodig om die serie videokaarten van Ati te ondersteunen!

Welk meoderbord heb je precies en welke bios versie??

Hoi,

Ik zie net dat het een agp 8x videokaart is kan het moederbord dit wel aan.

Modag

Het moederbord kan agp 8x wel aan maar volgens mij is de bios zwaar verouderd. Ik zal zo wel even een update zoeken misschien lost dat al een hele hoop op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan