Driver doet het niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdeboer

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2011
Hallo,
ik heb vandaag mijn windows 7 (64-bit) opnieuw geïnstalleerd, omdat de computer vreselijk traag was. nu moet ik mijn videokaart-drivers (AMD HD6750) ook opnieuw installeren. Dit heb ik gedaan, door het programma: amddriverdownloader te downloaden, deze detecteert automatisch de beste drivers. Maar nadat ik mijn pc opnieuw opstart geeft hij een bericht:

'Er is geen stuurprogramma voor de AMD grafische kaart geinstalleerd of het AMD stuurprogramma werkt niet goed.
Installeer het AMD stuurprogramma dat bij de AMD hardware hoort.'

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt!

Frank

Eerst de moederbord chipset wel geïnstalleerd?

Ja dat is altijd nodig, dat is aansturing van je chipset op het moederbord. Deze vind je bij de fabrikant van je moederbord op de site.

Ik heb de driver voor de chipset nu geïnstalleerd, ik ga nu de driver van de videokaart nog een keer proberen!

Volgens mij kan de installatie manager mijn videokaart niet detecteren ofzo... De installatie duurt veel te kort voor mijn gevoel.

Hoe wordt de kaart weergegeven in apparaatbeheer?

Er staat: AMD Radeon HD 6700 Series maar er staat een uitroepteken bij het icoon. De apparaatstatus zegt: Dit apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat benodigde stuurprogramma's niet kan laden. (Code 31)

Oke, het enige wat ik heb gedaan was de andere (interne) videokaart uitschakelen, en nu doet hij het weer perfect!

Bedankt voor de hulp, alle lof naar jullie :)

Frank

Nou, daar ben ik weer, met hetzelfde probleem! Weet iemand toevallig waar ik de chipset driver kan vinden, mij lukt het zo niet meer :(.
Ook, als ik de drivers voor de videokaart heb geïnstalleerd, en opnieuw opstart, installeert hij automatisch weer de onboard videokaart..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan