Driver downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Hallo Allemaal,

Ik heb hier een wat oudere pc staan waarvan het beeld hakkelt en niet lekker scrolt op internet het ziet er uit als of er geen of foute driver geïnstalleerd is.
Mijn video kaart is een onboard van ATI Readeon 9000 ik gebruik Windows starter.

Nu heb ik gegoogle maar ik kan geen W7 driver vinden.
Mijn vraag luid weten jullie misschien waar ik een driver kan vinden ?

Alvast bedankt.

Ik heb hem gedownload en geïnstalleerd maar ik merk en zie geen enkele verbeteringen.
Het programma staat ook niet in het configuratiescherm.

Officieel heeft ATI geen Windows 7 driver voor de 9000 serie. De laatste waren voor XP.
De beschrijving op die pagina is duidelijk maar als deze niet werkt kan ik je helaas niet verder helpen.

Toch nog een gokje:
Download ATI_Video.zip van deze link
Pak die (na downloaden) uit.
Klap Beeldschermadapters uit in Apparaatbeheer, rechtsklik op de beeldschermadapter die er staat en kies voor Stuurprogramma bijwerken -> Geef aan dat je lokaal wilt zoeken -> Blader naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Misschien werkt/helpt het.

Tijs.

Beeld is goed heb nu wel de goeie resolutie te pakken, maar het hakkelen en scrollen is niet weg en als ik op youtube kijk geen HD dan krijg blijft hangen samen met geluid.
Processor staat wel op 100% fysiek geheugen 57

Laatst bewerkt:
Tsja, je hebt een Pentium 4 en een magere grafische kaart (waarschijnlijk met geen of heel weinig eigen videogeheugen) en weinig intern geheugen ook nog een keer. Een wonderdoos is het dus niet (ga maar na: Je apparaat is van (ong.) 2002)...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, volgens mij moet je met deze officiele AMD driverset voor XP beginnen, & dan wel als volgt:

Voor alles aanmelden als (een) Beheerder.

Pak 6-11-pre-r300_xp-2k_dd_ccc_wdm_38185.exe uit d.m.v. RechterMuisKlik naar map (bv. met 7-Zip)
Open map 6-11-pre-r300_xp-2k_dd_ccc_wdm_38185 & selecteer alle *.exe (d.m.v. Control+Klik)
RMK een van de geselecteerde .exe's & klik Eigenschappen, tabblad Compatibiliteit.
Stel in op Windows XP SP3, Toepassen OK.

DubbelKlik Setup.exe
Herstart na voltooid

Negeer resolutie
Start, RMK Computer, Eigenschappen
Voer Prestatie-Index uit
Herstart

Start, Windows Update, Naar updates zoeken
Controleer onder Hardware of er een compatibele Ati/Catalyst-driver is & installeer die
Herstart.

Voer de Prestatie-Index opnieuw uit
Herstart

Stel resolutie in.

Ik heb maar 1,5 gb aan internet geheugen en video geheugen weet ik niet.
Maar ik heb nog een pc staan met 4 gb geheugen 1 gb videokaart geheugen met amd3+ processor en daar werkt het nog erger op.

Ik zal morgen even uitproberen wat Theknight aangaf.

Vroeger hadden we geen snelle computers en werkte internet gewoon normaal.

RMK = Rechstklikken op.
Dus (bijv.) voor de prestatie-index: Start-knop met de (linker-)muis klikken -> Rechtsklik op Computer en kies Eigenschappen -> Voer Prestatie-Index uit

Tijs.

Geprobeerd maar lukt niet, het gaat al fout met de (.exe) bestanden aanklikken als ik dat doe en op eigenschappen klik krijg ik alleen algemeen en detail te zien.
Ik heb geprobeerd op per (.exe) betand de Compatibiliteit te veranderen dat lukte wel. Maar als ik nu setup aanklik krijg ik de foutmelding (ikernel.exe 0x10000)

Ik heb de videodriver eruit gevist en hier downloadbaar gemaakt onder naam ATI_VIDEO_2.zip

Downloaden, daarna uitpakken en dan dezelfde methode als ik in posting #6 gaf (alleen dan kiezen voor "Stuurprogramma bijwerken" in Apparaatbeheer)
Het kan overigens zo zijn dat er geen driver voor jouw videochip in zit, per slot wordt jouw Radeon 9000 / Radeon 9100 serie niet genoemd in de Release Notes van die driver.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Geprobeerd maar hij geeft aan de beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geïnstalleerd.
Ik vermoed dat er iets met de chipset driver is want mijn netwerkkaart is verdwenen uit apparaat beheer.

Werkt die netwerkkaart nog wel dan?
Kijk of de netwerkkaart onder de sectie "Netwerkadapters" te zien zijn in Apparaatbeheer.

Tijs.

Doe er een netwerkkabel in en kijk opnieuw. Misschien staat hij er dan wel?

Tijs.

Staat er niet netwerk kabel is er niet uit geweest ik heb al geprobeerd de kabel uit te trekken pc afgesloten kabel erin en pc weer aan maar hij staat er niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan