driver dvdrom sony

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo speedtouch,

ik krijg de volgende beelden (zie bijlage)
na deze drie stappen worden de mappen gekopieerd.
Je kan dus nergens wat instellen, ik heb ook al geprobeerd om bijv. de performance settings opnieuw te installeren maar dan krijg ik de melding.
Deze mappen staan al in map megafold wilt u deze mappen overschrijven.
Ook hier kan je dus niets instellen.

groeten Lineke

Bijlagen

• 1e drie stappen setup.jpg
    1e drie stappen setup.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 30
Hoi lineke

Je krijg hierbij geen mogenlijkheid om andere instellingen te doen jammer.

Weet je hoe de dvd-rom is ingebouwd.

Staat hij op slave [ pinnetje op achterzijde dvd-rom ]

Hangt hij aan de zelfde kabel als je harde schijf

Zijn de kabels goed aangedrukt.

Kan je het eens proberen met een andere software-player.

Heb je de dvd-rom nieuw gekocht.

Het zijn nogal wat vraagjes maar aan de drivers kan het niet liggen, dus het is nog ff puzelen.

groetjes speedtouch

hallo speedtouch,

Ik heb gisteren de matrox opnieuw geinstalleerd na eerst de oude map verwijderd te hebben en kon nu bij het installeren kiezen voor een icoon te plaatsen.
Dit heb ik aangevinkt en kreeg na het opnieuw opstarten rechtsonder in een icoontje van matrox en hier heb ik ineens veel meer keuze mogelijkheden.
Bijv. hot keys, ik heb hier eens bijgekeken en zag ineens regiocode staan (zie bijlage).
Kan ik hier de code wijzigen in 2 het staat nu op geen.
Want volgens mij is dan het probleem opgelost of zie ik dat te simpel.
Ik hoor graag van je wat ik het beste kan doen.

groetjes Lineke

Bijlagen

• matrox  hot keys.jpg
    matrox hot keys.jpg
    51,2 KB · Weergaven: 28
nog een vraagje moet ik bij andere dingen nog wat veranderen want overal waar ik verder kijk zoals bij enable, disable, smooth zoom area etc nog iets veranderen want daar staat ook alles op geen.
Omdat bij de configuratie powerdesk (zie bijlage paar vragen terug) alles bijna op not available staat.
Wat een vragen he, wordt je niet moe van zulke mensen als mij, je moet wel heel veel geduld hebben denk ik.
Ik ben heel blij dat er zulke mensen zijn.

groetjes lineke

Hoi lineke

De dualhead zoom is bedoeld voor een externe monitor bvb een tv.

Ik denk niet dat je hier bij deze instelling iets moet wijzigen.

Ik heb de gebruiksaanwijzing nog eens doorlopen van de matrox , zie HIER .

Als ik dan op blz 33 kijk maak ik hieruit op dat de matrox normaal alles in huis heeft voor een dvd.

Jammer hé , we moeten toch de oorzaak ergens anders zoeken.

Kan je nog ff antwoord geven op mijn vorige vragen , dan kan ik het in een andere richting zoeken.

groetjes speedtouch

Hallo speedtouch,
Mijn harde schijf zit op primairy slave en de dvdrom op secundairy master.
De dvdrom is nieuw gekocht.
De harde schijf is later door de computerzaak ingebouwd en alles is opnieuw geinstalleerd.
Ik heb ondertussen eerstnog dvdgenie gedownload daarmee kon ik de regioncode bij powerdvd op 2 zetten.
Maar als ik er een dvd indoe geeft die nu aan er zit geen schijf in station E . Ook de andere stations geselecteerd maar steeds de zelfde melding.
Als ik bij mijn computer kijk zie je ook niet dat er een dvd inzit, wordt dus niet herkend.
Daarna heb ik windvd 5.0 gedownload (probeerversie), deze gaf bij installatie aan kan bestand xml v3.0 separately niet vinden. Staat in de map C:/programfiles/intervideo/dvd5/msxml/msmxml3sp2setup.exe. Maar de map msxml staat niet in de map dvd5.
Dus ook met windvd geen resultaat.
Ik wacht weer af.

groetjes Lineke

Hallo Speedtouch,

Er is me trouwens nog iets opgevallen, ik weet niet of dat er mee te maken heeft maar ik meld het maar even.
Als ik bij deze computer kijk of systeeminstellingen (zie bijlage) zie ik bij cdrom E,F,G en H vier verschillende cd roms staan Elby is dan F, Roxio E, sony cdrw H en sony dvd G.
Waar komen die Elby en Roxio vandaan.
Roxio is toch een brandprogramma?
Ik hoor het wel weer.

groetjes Lineke

Bijlagen

• systeeminstellingen.jpg
    systeeminstellingen.jpg
    42,7 KB · Weergaven: 9
Hoi lineke

Met deze informatie kan ik weer verder puzelen.

F station elby, deze zullen we eens verwijderen.

Als het goed is heb je clonecd 4.0 geinstalleerd, verwijder deze met de un-install van clonecd of via configuratie > software.

Als je deze heb verwijderd moet je even opnieuw opstarten, nu mag je clonecd weer installeren maar let op dat je tijdens de instal het vinkje weghaal bij virtuele station, als ik het goed herinner is het de onderste regel bij pictogram op desktop en snelkoppeling.

Kijk nu eens bij apparaat beheer of elby nog voorkomt, als het goed is moet hij weg zijn.

Van roxio kan je e.v.t ook verwijderen.

Beide zijn virtuele stations welke worden aangemaakt door clonecd en ecdc , deze heb je niet nodig.

kijk nu naar de stations aanduiding van je cd-rom en dvd-rom deze moeten nu F en G zijn.

probeer nu een dvd , mogenlijk ziet hij hem nu als de stations letters maar overeenkomen.

groetjes Jac

Hallo Speedtouch,

Heb je advies opgevolgd en het is gelukt.
De dvdrom heeft nu weer de originele schijf.
Heel erg bedankt voor je hulp.

groeten Lineke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan