Driver en aansluit gegevens gezocht van een OPTi audio 16 geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Hoi, ik heb deze vraag al eens eerder gesteld, maar ben er tot op heden niet uitgekomen dus vandaar dat ik opnieuw om je aandacht vraag.

Ik heb een geluidskaar waar ik een driver voor zoek.

De geluidskaart is een "Opti audio 16" en heeft een chip met als opdruk:

OPTi
82c931
119649
11cw

Ik werk met die computer met Windows 98 SE

Tevens ben ik opzoek naar hoe ik de cd-rom speler op de geluidskaart moet aansluiten. Er hangt wel een kabeltje aan de cd-rom speler, maar de andere kant hangt er ongezellig bij wat niet de bedoeling is.

Ik heb 3 aansluit mogelijkheden gevonden met 4 pennetjes, maar weet niet welke ik moet hebben en hoe het stekkertje aangesloten moet worden. (normaal of ondersteboven.

Iemand enig idee?

O ja, liever geen inlogsite's want daar kom ik niet echt in uit.

Ik wam ook nog een kaartnummer tegen:

1547000020 REV:A
FCC ID:E5X1817
MADE IN CHINA

Laatst bewerkt:
Dank je, maar volgens mij is dat voor windows 95 en ik heb 98 SE

Ik zag ook dat het een OPTi 16 Chipset 82c933 is en ik heb een OPTi 16 Chipset 82c931, maakt dat wat uit?

Ik moet mij hier ook registeren, maar weet niet hoe. (Ik wil niet echt persoonlijke gegevens verstrekken)

gewoon de win95 drivers proberen, zou moeten werken

succes

Ik probeer in te loggen, maar het lukt niet.

Ik moet nu helaas weg, maar ik probeer het morgen weer.

Hmmzz, toch goed gegokt.
Aan de hand van het FDC nummer, heb ik vast kunnen stellen dat de fabrikant van je kaart Behavior Tech Computer Corporation is en dat is afgekort..... BTC.

Dus succes met het downloaden van voorgaande links.

maestro12, Ik heb het gedownload, maar wil graag weten hoe ik er één geheel van kan maken. De eerste link die ik gedownload heb is een programmatje, de rest is een ander soort bestandje. Hoe moet ik nu verder gaan?

Het is een "self extracting" .rar bestand. Het enige wat je hoeft te doen is alle bestanden in één map te zetten en dubbelklikken op het .exe bestand, de rest gaat vanzelf (de bestanden worden dus uitgepakt)

gtz

biertjuh72, ik weet niet hoe jij er in bent gekomen, maar mij lukte het niet.

Henrik, bedankt, ik ga het meteen proberen.

blijkbaar doe ik dan iets fout, maar wat?!?!?!

Ik vulde de inlognaam en wachtwoord in op het kleine venstertje dat opende wat veel weg heeft van een msn messenger inlog systeem.

Wis je Temp/Cookies en Temporary Internet Files-maps es en probeer opnieuw. Hij moet et doen hoor.

@ Mirandaonline

1- Waarom wil je alsnog inloggen op die site? Je hebt die RAR bestanden van maestro12 al neem ik aan?

2- Wil je toch inloggen en het lukt nog steeds niet, dan heeft het misschien te maken met een of andere popup killer. heb je die? sommige sites gebruiken nl. een script popup voor het inloggen dus als je zo'n prog. hebt probeer het ff uit te zetten.

3- Ik heb de drivers van de geluidskaart van mijn oude pc nog op een (originele) cd-rom staan (dezelfde merk en type) dus als je het wilt, stuur mij maar een e-mail en ik zal de hele map (gezipt, 1.24 MB) naar jou terugmailen.

gtz

e-mail: Henrik@helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan