driver ethernet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lineke57

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2003
Hallo,

Na een nieuwe installatie van windows vista kom ik met mijn laptop acer 5715 niet meer op het draadloze netwerk.
Inmiddels zijn we er achter dat de driver van de ethernet controller ontbreekt, deze is hoogst waarschijnlijk van acer invilink.
Echter deze driver kunnen we nergens vinden.
Wie weet waar ik deze kan downloaden?

groeten Lineke

Ter aanvulling

Je vermeld nu alleen deze specifike driver, heb je de overige drivers ook al geinstalleerd?

Zo niet, begin met de chipset driver en daarna alle andere drivers. Als alle vraagtekens zijn verdwenen uit apparaatbeheer zit je goed.

Hallo,

We hebben de andere drivers geinstalleerd alleen de ethernet controller ontbreekt nog.
En op de acer site hebben we niet de acer invilink gevonden.
Kun je het misschien op de acer site nauwkeuriger aangeven?

groeten Lineke

Hallo,

We hebben alle vraagtekens weg behalver die van de ethernetkaart!!!
En we kunnen nergens de goede driver vinden.
Die op de acer site staan werken niet.
Wie o wie weet nog een oplossing want wij weten het niet meer.
Alvast bedankt.

groeten Lineke

Hallo,

Is er iemand die nog even naar ons probleem wil kijken want we hebben het nog steeds niet opgelost.
De driver hebben we nog steeds niet gevonden.
Alvast bedankt.

Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie maar zoals ik hier boven al schreef de drivers van acernet hebben we allen geprobeerd maar zonder succes.
We zoeken dus een andere oplossing.
Ik wacht maar weer af.

groeten Lineke

Hallo,

Bedankt voor de snelle reactie maar zoals ik hier boven al schreef de drivers van acernet hebben we allen geprobeerd maar zonder succes.
We zoeken dus een andere oplossing.
Ik wacht maar weer af.

groeten Lineke

Dan is er iets anders aan de hand, want die driver daar is 100% zeker de goede

Dat zou kunnen maar er staat wel een uitroepteken voor ethernet controller.
Maar heeft iemand dan nog een andere oplossing hoe we dit probleem kunnen oplossen?
Want nu kan ik op mijn laptop alleen internetten via een kabel en dat is erg lastig.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

groeten Lineke

Hoi,

Kan je even iets specifieker zijn over je netwerkkaart. Want je zegt dat dit hoogstwaarschijnlijk is. Als je zeker wil zijn is dit een goed programmatje. (everest)

Ben je van windows xp naar windows vista gegaan op de laptop?

mvg

Hallo,

Ik heb het programma everest laten draaien en driver agent gedownload.
Dan wordt er aangegeven dat er een driver mist bij ethernet controller maar als je dan naar een driver wil laten zoeken moet je je registreren.
Dit is ook geen probleem maar dan moet je eerst 29,95 dollar betalen.
Dus daar schiet ik niets mee op.:(

Bij netwerkadapters staat dit bij apparaatbeheer: Broadcom Netlink (TM) Gigabit ethernet.
Ik weet niet of je daar iets aan hebt.

Er heeft steeds windows vista 64 bits opgezeten, voor en na de nieuwe installatie.
Dus ik hoop dat er nog meer ideeën zijn.

groeten Lineke

Hallo,

Ik heb vanmorgen op http://www.broadcom.com/support/ethe...ic/netlink.php het winzip bestand van windows vista 64 bits gedownload en uitgepakt maar krijg dan alleen set up gegevens maar geen set up toepassing.
Doe ik nu iets fout?
Als dit niets oplost laat ik mijn laptop maar maken want kom er zo niet uit.
Ik wacht nog even jullie antwoordt af.

groeten Lineke

Maak eens een printscreen van apparaatbeheer en plaats dat even hier.

We vinden de oplossing wel!

Even de boel van termen ontwarren
- Ethernet (IEEE 802.3) is geen Draadloos Netwerk (IEEE 802.11 a/b/g/n)
- Broadcom Netlink (TM) Gigabit ethernet. is geen draadloze netwerkkaart

- Aangezien je bedraad al kan werken zal die Broadcom Netlink (TM) Gigabit ethernet. wel correct functioneren.

Naast apparaatbeheer zoals mrmusic aangeeft kun je ook in everest (had je toch al geinstalleerd staan) onder "Apparaten" - "PCI-Apparaten" kijken of je daar een Wireless apparaat tegen komt

We hebben een printscreen nodig van apparaatbeheer in Windows, niet van Everest

Nu nog even zoals mrmusic zegt de printscreen vanuit windows apparaatbeheer, en klap iig daarin even uit "netwerk adapters" en het onderdeel waar de onbekende apparaten onder staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan