Driver ethernetcontroller MSI gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Gaat om moederbord MSI 865 PEM2-ILS (MS-6743)

Op de PC is XP-Professional geinstalleerd.

Ik ben op zoek naar de driver voor de ethernetcontroller.

Op de MSI-site kom ik er niet uit.

Iemand tip?

(De CD van het moederbord ligt momenteel op een andere plek in Nederland)

Dat ziet er bruikbaar uit. Ik kan nu niet bij de betreffende PC (avonddienst) maar zal later er mee aan de slag gaan.

Bedankt in elk geval.

Groet, Dick

In elk geval de audio-drivers van de aangegeven link eenvoudig kunnen installeren en "alle muziek en geluiden" werken nu.

Met de 10/100 ethernet drivers kom ik er helaas nog niet uit. Ik heb die voor XP 32-bits gedownload (intel_PRO100_IP003.zip) en uitgepakt. Ik zie dan veel mapjes, maar ik zie geen (bijvoorbeeld) set-up of exe-bestand.

Zou jij (of iemand anders) een blik in die intel_PRO100_IP003.zip willen werpen. Misschien iemand een tip over wat aan te klikken of te doen?

Alvast weer bedankt!

Geen probleem ik werp wel even blik. :thumb:

De map die je nodig heb is de map met de naam WS03XP2K.

Zelf installeer ik niet met de .inf file zelf en zou als ik jou was dat ook niet meteen gaan doen.
Maar gewoon met windows zelf naar die map gaan ,dus zo.
Je gaat naar apparaten beheer en klik op die ethernetcontroller en je kies dan update driver en dan voor handmatig zoeken en ga naar die map WS03XP2K toe.
Als windows niet 1 maar meerde .inf files laat zien dan kies je voor E100b325.inf
Maar als je netwerk adapter een hele oude is die uit de tijd is geraakt dan zou je deze moeten kiezen, E100a325.inf

Als je dat niet weet en je zou ze allemaal kunnen kiezen dan gewoon met E100b325.inf beginnen.

Het ergste wat je zou kunnen gebeuren is dat de netwerk adapter het niet doet.
En dan weet je meteen dat je die andere nodig heb.

Dat gaat vast wel lukken. :thumb::)

Gelukt!

Gedaan zoals je beschreven hebt en de ethernetpoort van het moederbord werkt!

Ik hoefde niet te kiezen voor een .inf. Bij het handmatig updaten van de driver verwezen naar de map WS03XP2K en hopla!

Ragdoll bedankt voor je tijd! Super geholpen! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan