driver ethernetkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene1980

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
vraagje met veel pijn en moeite is het me gelukt om de computer ( windows 98) opnieuw te installeren. Ik heb dus alles geformatteerd en opnieuw 98 geinstalleerd. Alles leuk en aardig maar nu kom ik internet niet op om de hele simpele reden dat ik de cd met driver kwijt ben van de ehternetkaart.

Ik heb me helemaal rot lopen zoeken maar kan nergens een werkende driver vinden.

Het gaat om een ethernetkaart van sitecom en het volgende nummer stond erop: sitecom slc v 1.0 ln-001v3

Nu heb ik uiteraard eerst bij de site van sitecom zelf gekeken maar de enige die ze hebben van ln001 is de v5, en ik heb deze op cd/diskette gezet maar hij pakte hem niet.

Wie o wie weet hoe ik dit moet aanpakken en waar ik op moet letten, en dan denk ik aan het volgende:

moet ik het bestand die ik download eerst op een bepaalde manier uitpakken, of kan ik dit direkt op de diskette plaatsen en in de andere computer doen en moet ie hem dan gewoon pakken als ik de driver wil zoeken? of moet ik nog iets extra's doen.

is er een mogelijkheid om een driver over 2 diskettes te verdelen. Sommige zijn namenlijk 2 mb en past dus net niet op een diskette, en om nou elke keer een cd te gebruiken vind ik een beetje zonde, je mag het gierig vinden maar er zijn er nu inmiddels al 3 door zonder er iets aan gehad te hebben :D:D

Wie o wie helpt mij:thumb:

Ik vind zo snel alleen een versie 4
Het proberen waard.

Een nieuwe netwerkkaart van Realtek / Edimax is goedkoop.
Is dat geen betere oplossing?
Edimax Netwerkkaart PCI 10/100mbit utp € 7.50

om nou elke keer een cd te gebruiken vind ik een beetje zonde
Ben je dan misschien ook te gierig geweest om een setje rewritables te kopen? :p
Dan kun je maar aan branden.

reactie

Ja dat is natuurlijk ook een optie, maargoed wie weet zijn er hier mensen die misschien wel iets hebben of weten wat ik fout doe of iets dergelijks.

Ik heb even op die site gekeken, maar wat een verschrikkelijke rotsite, wel erg bedankt zoiezo voor je reactie hoor, maar die site is echt te commercieel met reclames e.d. en dat je perse wat moet kiezen., sorry vertrouw het niet helemaal daar. Maar heb toch maar even goed gezocht ,maar kon niets vinden wat er in de buurt kwam.

Geplaatst door Elisa
om nou elke keer een cd te gebruiken vind ik een beetje zonde
Ben je dan misschien ook te gierig geweest om een setje rewritables te kopen? :p
Dan kun je maar aan branden.

Ja goed in dit soort gevallen zou het relaxed zijn, maar ben aardig filmfreak en alles wat ik brand met films ( ahhh mag niet :p ) hou ik gewoon dus vandaar dat ik vooralsnog niet echt rewritebles nodig had

Heb je al op driverquide gekeken?
Als je je nog niet hebt aangemeld moet je jezelf helaas wel door een hoop rommel heen werken maar ik uiteindelijk kun je daar veel en vooral oude drivers vinden.

Driverguide:
Wachtwoord: all
Gebruikersnaam: drivers

(Publiek geheim). ;)

Dat meen je niet!!! Ik had een 'account' maar na een verandering bij hen moest ik door een papieren rompslomp heen.
Niet te geloven!!! shhhhhhhhhh en ik maar braaf een wachtwoord ingeven :D

Ze zijn een beetje tricky bezig daar bij Driverguide.
Zo staat er in het beginscherm; Notice: Your Login/Password Will Expire

Terwijl verderop staat; "If you don't want to create your new account, click here to continue on to the site."

Daar moet je dus verder gaan al wordt de suggestie gewekt een nieuwe account aan te maken.

Ja, maar ik kreeg echt een bericht dat er in verband met wijzigingen.................
Weet je, je krijgt een partij vragen voor je die goed zijn voor flinke spam als je niet oppast.
Vies vies. Maar ja.........wel handige drivertjes :D

Elisa, je hebt toch wel een spamaccount? Ik heb 7 gmailaccount voor spam, waaronder 1 waar ik wel "betaalde spam" op ontvang, en 6 voor echte spam. In die echte spam kijk ik nooit;)

Misschien een tip?

driverguide

Ja ik heb me daar aangemeld en gezoch tot ik een ons woog maar ik zag echt niets waar ik wat aan had. Ik moet ook zeggen dat ik het allemaal niet erg duidelijk vond.

Elisa, je hebt toch wel een spamaccount? Ik heb 7 gmailaccount voor spam, waaronder 1 waar ik wel "betaalde spam" op ontvang, en 6 voor echte spam. In die echte spam kijk ik nooit
Ik wilde zeggen dat je goed moet opletten met invullen. Spam heb ik eigenlijk nooit. Ook niet in Hotmail en Gmail die ik daarvoor heb genomen. Fake adressen zijn prima, vooral als je een handig progje gebruikt als Roboform. Wordt de hele rits ingevuld met nep dingen. Dat zit dus wel goed :)

Als ik op de site van Sitecom kijk, zie ik bij de kaart die jij aangeeft meerder types chipsets .
Als ik jou was zou ik Everest even gebruiken.
Hiermee kom je er zo achter wat precies je chip is die erop zit en heb je -hoop ik- zo de goed driver te pakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan