Driver geïnstalleerd maar nog steeds geen geluid????

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrFly

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
[OPGELOST] Driver geïnstalleerd maar nog steeds geen geluid????

Hoi,

Ik heb een Packard Bell SJ51 Met als Windows 7 Ultimate als besturingsysteem,
Een tijdje werkte me geluid gewoon perfect volgende dag toen ik me pc aan deed

Deed het geluid ineens niet meer ik dacht miss zit er een kabeltje ofzo loss binnen laptop,
Ik maak de hem helemaal open maar alles zit er nog perfect aangesloten niks zat los....

Nu werkt hij heel af en toe, een keertje hij en wanneer je hem opnieuw opstart werkt hij niet meer,
En daarna ook niet meer Het is geen aangesloten Geluidskaart het is gewoon Onboard-Sound chipset.

Hoe kan ik dit repareren ik heb echt van alles geprobeerd :(

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl,

Kijk eens even in logboeken of het een software matige fout kan zijn.
En kijk even bij apparaat beheer of daar nog vraagtekens staan

Laatst bewerkt:
Bedankt Modag,

"Logboek" staat leeg, En de Geluidskaart staat er niet meer tussen de "Aparaat beheer" & ik heb "Dxdiag" ge runt en erstaat dit onderaan bij opmerkingen,

>>> Er is geen geluidskaart gevonden. Als u er wel een heeft, moet u het geluidsstuurprogramma van de hardwarefabrikant installeren. <<<

2821csm.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik zou voor de zekerheid even kijken of er nieuwere chipset driver beschikbaar is en anders de oude even her installeren is vreemd dat hij het af en toe wel doet.

ps heb tevens even je vraag in de juiste sectie gezet gaat om een notebook

Laatst bewerkt:
Dat heb ik echt zo vaak gedaan met bijgeleverd drivers cd en drivers van hun website gedownload, Maar niks werkt......
Me geluid werkte maanden prima! Tot die dag werkte hij niet meer of werkt hij heel soms, en dan na een tijdje hou't het op...

Er zit niks aangesloten aan me Laptop, Alleen Een Internet Lan-Kabel.

Het zal hem niet in de nieuwste chipset moeten zitten, omdat het inderdaad zoals hierboven nogmaals wordt aangegeven, het geluid het hiervoor wel deed.
Onder 'Besturing voor geluid, video en spelletjes' staat alleen een USB 2.0 camera vermeld, hier ontbreekt natuurlijk nog de drivers voor je geluidskaart.

Er is soms de mogelijkheid om in het BIOS het geluid uit te zetten, hierdoor vindt Windows natuurlijk geen drivers en geeft dit ook niet weer in apparaatbeheer.

Start het BIOS als volgt op en kijk hier dan na of er iets dat te maken heeft met de geluidskaart op uit/off staat:
- Start de computer op
- Om in het BIOS te komen zijn er verschillende toetsen die hiervoor gebruikt worden, de voornaamste zijn F1, F2, ESC of DEL. Dit kan natuurlijk ook anders zijn, maar wordt bij het opstarten van de computer gelijk weergeven.
- In het BIOS nakijken of de geluidskaart of geluid op aan staat.
- Instellingen hierna OPSLAAN en dan het BIOS verlaten.

Kijk nadat Windows opgestart is in apparaatbeheer of daar de geluidskaart dan wel wordt getoond.

Heb het niet goed gelezen:
Me geluid werkte maanden prima! Tot die dag werkte hij niet meer of werkt hij heel soms, en dan na een tijdje hou't het op...

BIOS optie valt af.

@mrfly,

Zou je niet steeds willen quoten wordt topic zo lang en scheelt ruimte.

@ictman,
Waarom dan wel en dan geen geluidskaart hij staat aan of uit in de bios dus ik denk ook niet de verklaring:(

@Modag
Sorry, ik wist niet dat het niet mocht.

@Ictman
Ik heb alsnog gedaan wat je zei, Maar nog steeds niet opgelost :(
Ik heb de Fabriekant-Instellingen terug gezet maar werkt nog steeds niet :(

@Langepier
Ja ik heb echt van alles geprobeerd Ik heb zelfs de installatie-Drivers uitgevoerd op oudere versies van windows met ''Compatibiliteit'' via Eigenschappen
Maar niks werkt :(

Modag
@ictman,
Waarom dan wel en dan geen geluidskaart hij staat aan of uit in de bios dus ik denk ook niet de verklaring

Omdat het soms wel en soms niet werkt, kan dat het niet zijn. Anders hadden we toch een keer in die richting moeten zoeken.

MrFly
@Ictman
Ik heb alsnog gedaan wat je zei, Maar nog steeds niet opgelost
Ik heb de Fabriekant-Instellingen terug gezet maar werkt nog steeds niet

Het had dus niet gehoeven.

Hoi,

Het is geen kwestie van niet mogen, als er meerdere oplossingen worden aangedragen kan het wel maar als het topic logisch te lezen is zoals nu is is het niet echt nodig :thumb:

Ga naar START,
Typ in de lege balk onderin gevolgd door ENTER: msinfo32
In het nieuwe venster, vouw aan de linkerkant 'Onderdelen' uit en kies dan voor probleemapparatuur.
Zie je aan de rechterkant een regel of meerdere regels staan?

Zo ja, bericht dat hier.

@langepier Ik heb dat programmatje van jou geïnstalleerd,
Ik heb gescant er staan allemaal groene vinkjes

@Modag
Oke.

@ICTman
Ik heb gedaan wat je zei maar het staat leeg
vosymg.jpg

Dit betekend dat Windows de geluidskaart helemaal niet herkend. Vaak als de driver niet goed of niet geïnstalleerd is, dan zou dit wel zichtbaar moeten zijn.

Kun je aangeven wat er wel en wanneer er geen geluid aanwezig is?
Enkele voorbeelden, bij het starten van een bepaald programma? Bij het opstarten van de computer in eerste instantie wel en daarna niet? Bij het verplaatsen van de laptop?
Bij het aansluiten van externe boxen op de laptop, werkt het geluid dan wel?

@ICTman
Soms als ik me Laptop aan doe hoor ik een knal door me speakers en doet hij het weer en speel ik muziek af,
En dan na 1u of 2 werkt die niet meer :(
Eerst deed hij niet zo hoor ik geen knal en werkt me geluid gwn normaal.

Die knal gebeurt wanneer ik de Windows 7 logo zie bij het opstarten.

Laatst bewerkt:
Dit betekend dat Windows de geluidskaart helemaal niet herkend. Vaak als de driver niet goed of niet geïnstalleerd is, dan zou dit wel zichtbaar moeten zijn.
Terugkomend op bovenstaande. Ik heb het type eens goed bekeken en als het goed is, zit er een licentiesticker van Windows Vista op deze laptop.

Meerdere keren heb ik dit type in handen gehad en bleek er inderdaad iets met het geluid te zijn.
In mijn documentatie heb ik gezien dat de Microsoft UAA Bus driver for High Definition Audio het moet doen.

Deze moet je downloaden en installeren. Je moet even kijken waar je deze vandaan haalt, want ik heb alleen een copy hier op mijn server staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan