Driver geluidskaart verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nandaloe

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2002
Hallo
Na installatie van WIN98 op mijn Compaq armada werkte alles naar behoren , op een paar kleine dingen na.
In al mijn wijsheid heb ik toen geprobeerd om wat nieuwe drivers te installeren (geluid en video).
Na opstarten bleek ik geen geluid meer te hebben.
Ik heb geprobeerd om de oude driver weer terug te plaatsen , dmv het verwijderen v/h apparaat in apparaatbeheer en op nieuwe hardware te zoeken.
Windows vindt de nieuwe hardware , en gaat meteen over met installeren van de software.
Maar de software die er dan wordt geinstalleerd werkt niet.
De driver die het wel deed staat op de WIN98 cd.
Hoe kan ik deze driver weer terug krijgen?

groetjes nanda

even uit het hoofd, want ik werk al een tijdje niet meer met '98:
Kan je in conf. scherm - apparaatbeheer-geluid niet kiezen voor stuurprogramma verwijderen en opnieuw installeren? Je moet dan naar 'kiezen uit een lijst', of 'handmatig zoeken', zodat je je CDrom kunt benaderen.
Als je voor nieuwe hardware kiest zoals jij gedaan hebt, moet je opnieuw opstarten en doet Windows alles automatisch. dan pakt ie dus weer de verkeerde driver.
S6

Helaas Gompie , als ik het zo probeer vraagt ie om de driverdisk , en die heb ik niet.
Als ik dan verwijs naar de WIN98 cd kan de driver niet gevonden worden.
Wel vreemd , want bij de schone installatie ging het probleemloos.
Nog suggesties?

groetjes
nanda

volgens mij ben je wel op de goede weg. kan je de mappen op de win'98 Cd niet uitklapen? dan kom je hoogstwaarschijnlijk een map 'drver98' tegen. dan vindt ie 'm wel denk ik. s6 maar weer...

heb ik ook eens gehad en toen bleek de onboard geluidskaart (ac 97) in de BIOS op enabled te staan en zorgde zo voor een conflict.

Nou , ik ben al zover dat ik moederkaartbron conflicten heb , ik ga maar weer formatteren.
Zo lukte het eerder wel met het geluid.
Allen maar weer bedankt voor de adviezen

groetjes nanda

Geplaatst door nandaloe
......ik ga maar weer formatteren.
Zo lukte het eerder wel met het geluid.
Allen maar weer bedankt voor de adviezen

groetjes nanda

Formatteren? Ik zou een andere computer kopen als ik jou was.;)
Wat rigoreus vind je niet? Je kunt toch ook de driver even downloaden? Dan is het ook zo gepiept.

nanda, ik heb mijn Win'98 CD even verkend. daar staat de volgende map in:

X:\drivers\audio

Ken nie misse tog???

Ja , ik weet het , zelfs de naam van de fabrikant (ESS) kom ik daar tegen , maar hij blijft die foute driver installeren.
Was er ook niet een optie in WIN98 om plug and play uit te schakelen?
In het bios kom ik niet veel verder , want dat is van Compaq en die optie staat daar niet.

groetjes nanda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan