Driver geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
375
Hallo,

Laatst had ik mijn computer geformateert. Eerst stond er windows 98 op, en nu windows XP.
Nu doet hij het beter, maar hij zegt dat hij een nieuwe driver nodig heeft voor de geluidskaart. Nou wil ik weten waar ik die vandaan haal en welke ik dan nodig heb.

Op de diskette met de driver voor deze geluidskaart onder windows 98 stond AD 1845JP.

Nou heeft hij een driver nodig voor SuperSound, of zoiets.

Kan iemand mij hiermee mee helpen???????
 
download aida32 maar en dan kun je het meteen zien:)
 
Ik heb het bestand gedownload en uitgepakt. Wat moet ik nu doen???
 
Heb ik gedaan! Wat moet ik daarna met het geïnstalleerde programma doen om te weten te komen welke driver mijn geluidskaart nodig heeft?
 
opstarten en dan links multimedia aanklikken en dan moet je zelf ff kijken
 
misschien kan je mij ook vertellen wat het merk van je geluidskaart is?
 
Super Sound (NoDB)

.. of is dat niet wat je bedoeld? Moet ik misschien de PC open maken om te kijken?
 
Volgens mij is dit een isa geluidskaart op basis van een OPTi 82c929. Dit betekend dat er nooit meer geen geluid uit gaat komen onder windows xp.

Groeten Erik Rothuis
 
Hoe kan ik dit zeker weten? Als dit inderdaad zo is installeer ik Windows 98 weer!
 
Stekker uit het stopcontact, kast open, de kaart waar je luitspreker is aan gesloten er uit halen. Even naar het volgende kijken:

1 Zit die in een isa slot (meestal zwarte gleuven). Als die hier in zit dan is het zeker dat hij niet ondersteund wordt door xp.
2 Kijk op de chip(´s) en kijk of je daar iets vind van 82c929 en OPI. Dan wordt die door xp ook niet ondersteund.

Maar waarom niet gewoon een goedkoop geluidskaartje instaleren wat wel in XP draaid?

Groetjes Erik Rothuis
 
Bedankt voor je reactie Erik,

Over welk bedrag heb je het als je het over een goedkoop geluidskaartje hebt?
 
Voor een geluidskaart vergelijkbaar met die oude, €10,- tot €15,-

Groetjes Erik Rothuis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan