driver geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na het installeren van de Sigmatel STAC 97 nog geen geluid, ook nog steeds geen Windows geluiden?
Ook via de andere link in het vorige bericht geen resultaat.
Zal ik het maar opgeven op deze manier?

Je geluid staat neem ik aan niet op mute ?
Heb je de chipset drivers al gedaan ?
Is je windows al up to date gemaakt.
Zet die driver eens in een aparte map en ga dan via apparaatbeheer de driver handmatig aangeven waar hij staat op je comp.

En opgeven is wel de allerlaatste optie :mad:

Ik vond een aantal geluidsdrivers met je computergegevens op driverguide:

Filter: Packard Bell
Device:Soundcard
OS?:Windows98

Aanmelden bij driverguide,
gebruikersnaam:drivers
password:all

Je hebt dan zo'n 20 drivers.
Voor je er een installeert, even de andere die al geïnstalleerd staan verwijderen.
Klinkt misschien ingewikkelder dan 't is.

http://www.driverguide.com

:)

Sorry, weet niet wat mute is.
Heb de chip drivers geinstalleerd en Windows update gedaan.
De driver in een aparte map zetten en dan handmatig zoeken gedaan, geeft toch aan dat hij het stuurprogramma niet kan vinden.
Opgeven is eigenlijk ook niks voor mij, maar ik vind het voor jullie zo vervelend dat het mij nog steeds niet lukt. Deze computer is van mijn gehandicapte dochter van 11 en ze kan er nu geen spelletjes op doen, dus ik hoop toch dat het nog in orde komt.

mute is 't knopje op de volumeregeling van window- geluid wat 't geluid afdempt.
vragen staat vrij, zo wordt 't steeds leuker!
:D

Het wordt steeds mysterieuzer voor mij. Als ik kijk bij volumeregeling, geeft hij geen beeld. Als Ik kijk bij geluidsrecorder geeft hij de melding dat hij niet kan opnemen of afspelen omdat er geen geluidsapparaat is geinstalleerd.
Ik moet dan via Nieuwe Hardware een geluidsapparaat installeren. Als ik daar dan kijk, staan er twee dingen: PCI card en PCI Multimedia Audio Device. Als ik die aanklik, komt de melding dat het apparaat als is geinstalleerd, maar dat er een probleem is opgetreden.: de stuurprogramma's zijn niet geinstalleerd (code 28). Er is dan een mogelijkheid om de stuurprogramma's bij te werken, maar dan geeft hij weer aan dat hij geen stuurprogramma's kan vinden.
Om moedeloos te worden!!!

PCL MUltimedia Audio Device is volgens mij de goede.
Dat er nog geen driver voor gevonden wordt komt volgens mij omdat de driver informatie niet gevonden kan worden.

Dit is meestal een bestandje met - driver.inf -

Probeert U eens een driver van driver.com te downloaden
Misschien helpt 't dan, als u bij
Configuratiescherm => Systeem => Apperaatbeheer =>
Besturing voor spelletjes en geluid =>

rechtsklikt op 't bestand wat er al staat, dus
PCI card of PCI Multimedia Audio Device

Eigenschappen

Dan komt er een schermpje met
Algemeen/ Stuurprogramma's /Bronnen

Hiervan klikt U Stuurprogramma's in, en ga dan verder met Stuurprogramma bijwerken.
Er komt dan een vraag: Naar stuurprogramma zoeken of zelf bijwerken.
Neemt U 't laatste, en verwijs dan naar de driver die U hebt gedownload van driverguide.com
Als er een *.inf bestand bijzit zal de geluidsdriver installeren.

't klinkt misschien ingewikkeld, maar dat is 't niet.
En laat U nooit ontmoedigen.. computers zijn nu eenmaal eigenwijze "calculators"!

:)

Heb gedaan wat Gimli zei. Driver gedownload, op stuurprogramma's bijwerken geklikt. Nu is het zo dat het apparaat niet staat onder besturing voor spelletjes en geluid maar onder overige apparaten. Daar staan nu PCI Card en PCI Multimedia Audio Device. Als ik de eigenschappen van de laatste bekijk staat er dat er geen stuurprogramma's geladen zijn. Als ik die automatisch laat zoeken, vindt hij niks. Als ik dat handmatig doe, komt er te staan dat het stuurprogramma dat gekozen is niet geschikt is.
Ik kom niet verder, kreeg gisteren het advies om via hersteldiskette en master CD RoMS alles fabrieksmatig opnieuw te installeren, maar mijn hersteldiskette blijkt het niet te doen. Het schiet niet op.

Dat is inderdaad knudde.

Dan zou ik de driver nemen, die maestro12 noemt.
Als 't dan nog niet werkt, zou ik windows98 opnieuw installeren.

De kans, dat windows systeem zoveel driver info heeft, gaat dan alleen nog maar tegenwerken.
U hebt dan een schoon register, en voor 't installeren bent U na een uurtje klaar.
Dan hebt u de mogelijkheid om een "goede" opstartdisk te schrijven.

Of de geluidskaart dan wel werkt, kan ik niet garanderen.
Maar dit is enkel mijn idee, geen "must".

Heb Windows opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds geen geluid. Driver gedownload en geinstalleerd die SJJ als laatste aanbeval, maar nog steeds geen resultaat!
Mijn neef heeft telefonisch ook nog wat geprobeerd, maar wist het ook niet!!

Staat je geluidskaart wel goed ingesteld in de bios?

Hoe kan ik dat precies zien? Heb weleens gezocht in BIOS maar weet niet waar ik naar moet kijken

Heb het al gevonden in BIOS: audio staat op enabled, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik ga er nu op advies van mijn neef Windows 2000 opzetten, wat waarschijnlijk ook niet zal helpen, maar wat wel beter is.

****a! Na het installeren van windows 2000 alle problemen opgelost:) Bedankt voor alle hulp.

Audio driver

Hallo Margi,

Heb je inmiddels een mail gestuurd.
De drivers die je nodig hebt heb ik gevonden bij driverguide.com. Zit in een zipbestand sigmatel_108.
Werkt gewoon onder 98 e.a.
Indien gewenst stuur ik ze je even. Laat maar horen.

Zoals gezegd, heb ik er nu Windows 2000 op geinstalleerd en heb ik geen problemen meer. Heb trouwens jouw mail niet ontvangen, maar bedankt voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan