Driver herinstalleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sillysauce

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Ik heb m'n chipset-drivers opnieuw geinstalleerd nadat ik bij opstart van pc laatst een melding kreeg dat er registerbestanden succesvol zijn hersteld.
Heb het gevoel dat het beeld, als ik een spel (TrackMania) speel, toch minder is als voor het registerprobleem.
Zou ik mijn (geintegreerde grafische kaart)drivers opnieuw moeten installeren?? En zo ja waar haal ik die driver vandaan en hoe gaat dat herinstalleren in zijn werk??

Mijn moederbordnaam is;
Asus A7V8X-LA (Kelut) (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN, IEEE-1394)

En dit zijn de gegevens van mijn grafische kaart;
VIA/S3G UniChrome IGP (64 MB)

De pc betreft een Compaq Presario SR1319

Ok dan moet ik de 1e hebben denk ik? De Update voor ATI Graphic Driver??
Waar kan ik zien of deze versie er niet al opstaat?
En zo niet, hoe gaat het herinstalleren in zijn werk?

Idd de eerste heb je nodig.

Je kunt in apparaatbeheer kijken of er een uitreopteken staat oid.
en heb je hem al wel dan geeft ie (meestal)dat vanzelf aan...

en heb je hem al wel dan geeft ie (meestal)dat vanzelf aan...
Dus ik hoef de oude niet eerst te verwijderen?

Ehm, ik zie trouwens geen uitroepteken staan in Apparaatbeheer. Moet ik er dan vanaf blijven onder het mom van; 'If it ain't broke..' ??

Ik krijg van Everest de onderstaande gegevens. Het ziet er naar uit dat de driver op genoemde site nieuwer is toch?? (Versie: 6.14.10.6490)

Laatst bewerkt:
Hoi

Hoe is stand van zaken hier?
aangezien het topic op "opgelost" staat?

BTW: niet de eerste maar je chipset gedaan?

Laatst bewerkt:
Stand van zaken is dat ik denk dat de geintegreerde kaart een opdonder heeft gehad. Weet ziet of zoiets mogelijk is maar het beeld blijft minder als voorheen.(trager en slechter van kwaliteit)
Had mbv een ondersteuningschat met een compaq-medewerker al eerder dan dat ik dit topic begon mijn chipset-drivers opnieuw geinstalleerd. En daarna dus de Graphics-driver die je me aangaf. Heeft niet veel geholpen net als het opnieuw installeren van het spel.
De overweging een andere videokaart erin te stoppen werd me(door een winkelmedewerker) door de noodzaak van een voedingsupgrade min of meer ontraden omdat dit me incl. inbouw meer dan 200euro zou gaan kosten. En dat ging met net even iets te ver voor beeldkwaliteitsverhoging van een spelletje.

Versie nummer van het stuurprogramma(zie everest plaatje) is trouwens ongewijzigd..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan