driver irql not less or equael

Status
Niet open voor verdere reacties.

brookhuis1

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Berichten
225
Hai,

mijn pc, in winxp, stort vaak af en telkens krijg ik dan een fysieke geheugendump en het bericht
Driver irq not less or equal.

Ik heb het idee dat er ergens met de irq toewijzing iets fout zit, maar weet niet wat...
Iemand een idee?

Marc
 
Ja heb dit ook vaak, weet niet wat het is laats kreeg ik het 2 keer op een avond (zeer lastig)
 
Meestal is dit een geheugen probleem. Het geheugen zou fouten geven. Test dit eens uit met geheugen van een andere PC.
 
Dat klopt. Je bestanden worden verkeerd gelezen en dus weer verkeerd teruggeplaatst. Daardoor raken die bestanden beschadigd en kun je niet meer opstarten.

Succes, Bandido.
 
maar?

Ik geloof ook dat het een geheugenprobleem is, maar hoe los ik dit op?
Moet ik een speciaal programma gebruiken of iets dergelijks, of iets uitzettenin de bios?

M
 
Nee, dit kun je alleen maar uittesten door er tijdelijk ander geheugen in te zetten.
 
Maar 2

Ok, maar als ik het uittest, wat zou dan de oplossing zijn? Nieuwe geheugen? En, praten wij hier over het werkgeheugen, de 256 ddr ?
 
Zoals in eerdere vragen is aangegeven:
Als je een brander gebruik en je hebt Esay CD creator5, download dan van Roxio de upgrade.

Mocht je geen brander gebruiken:
Zet je geheugenchip in een ander slot. Heeft bij mij ook geholpen.

Groetjes:
 
chip en roxio

Ik gebruik inderdaad roxio, had niet gedacht dat het daar aan zou kunnen liggen. Ik heb een update gezien naar 5.3.2 (18 mb) die zal ik eens proberen.

Met geheugen bedoelen we inderdaad het werkgeheugen? 256 mb ddr? Want die heb ik in een ander slot geplaatst maar toen hoorde ik heel vreemde piepjes en startte de pc niet op. Dus die heb ik maar weer teruggezet.

M
 
niets helpt

ik heb roxio geupdate.. maar dat schijnt niet te helpen, Dus nog steeds met de handen in het haar...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan