Driver netwerk niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een Asus pundit pc met als moederbord P4R8L ik kan nergens een netwerkkaart driver vinden.
Ik heb deze pc met windows 7 gekocht toen werkte wel internet maar opdat er rotzooi opstond heb ik besloten op een nieuwe W7 te installeren maar nu heb ik geen netwerk driver.
Op google heb ik van alles gevonden maar niks bruikbaars.

Wie kan mij verder helpen ?

Je kunt jezelf helpen: Kijk deze discussiedraad, vanaf posting #6.
Kun je (gewapend met de juiste aanduiding van het apparaat) dan nóg niets vinden, meldt dan de volledige naam van het gevonden apparaat én de VEN en DEV id hier (net zoals in die discussiedraad is gebeurd) dan kunnen we je evt. helpen zoeken.
PS: Er zijn niet zoveel fabrikanten van onderdelen, dus doorgaans zijn drivers wel te downloaden zónder risico/troep (bijv. bij de fabrikant van die onderdelen).
PS2: Windows 7 64-bit neem ik aan, want je vermeldt het niet in je startposting??

Tijs.

Probleem is dat de netwerkkaart niet eens bij apparaat beheer staat.
Ik heb een wifi dongel van mijn Hd recorder nu heb ik internet op de pc en zoek een programma voor gratis drivers te downloaden.

Als de netwerkkaart niet bij Apparaatbeheer staat (met een geel uitroepteken, bijv.), dan heeft het geen zin om een driver te zoeken: Ziet Windows het apparaat helemaal niet, dan kun je er ook geen driver voor installeren [even afgezien van apparaten van vóór het Plug 'n Play tijdperk, dus van voor het jaar 2000.]

Kijk in de BIOS van het moederbord na of die netwerkkaart wel ingeschakeld is. Staat die nog uitgeschakeld, schakel die dan alsnog in, zodat Windows 'm wél ziet.

Tijs.

Staat ingesteld op aan in de bios want de pc heeft op internet gewerkt voordat ik schone installatie heb gedaan.

Ik moet mezelf hier (blijkbaar) corrigeren, want ik las posting #6 op deze link: Is blijkbaar een of ander software-matig in te schakelen apparaat waarvoor je (naar ik zo inschat) eerst drivers van het moederbord/chipset moet installeren voordat hij geactiveerd wordt. En is de LAN-component eenmaal via die chipset drivers geactiveerd, dan hoef je (blijkbaar) geen drivers te installeren ervoor omdat de support daarvoor al in de chipset-drivers zit (of bij Windows zelf al aan boord).

Dus passende chipset-drivers lijkt te zijn wat je nu moet gaan zoeken, niet een LAN-driver... Wat heb je daaromtrent geïnstalleerd en van welke fabrikant is die chipset? (AMD, Intel, Foxconn, ...)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat is niet wat ik bedoel: Intel Pentium 4 is de CPU, maar de chipset hoeft dan niet (noodzakelijkerwijs) van Intel te zijn.
Je kunt wel alvast kijken óf het een Intel chipset is: Scan naar drivers bij Intel vanaf die pc: link

Tijs.

Ik heb hem laten scannen maar hij geeft alleen dit aan This device is unknown or unspported

Kijk eens of dit apparaat jouw pc is.
Indien ja, dan zou je AMD chipset-drivers moeten hebben.

Ook AMD heeft zo'n auto-scan functie, dus raadpleeg dan ook die voor drivers: link

Tijs.

Probeer die link die ik in mijn vorige posting gaf. Niet geschoten is altijd mis. :D

Tijs.

Ik heb windows 7 32bit ero staan maar mijn pc kan alleen xp op. die discussie vraag heb ik gelezen maar ga over ander model.

maar ik heb iets gevonden ATI RS300 drivers.

Ok, hoever ben je met die ATI drivers gekomen?

Als ik de rest van de informatie zo lees op Internet zou die LAN-chip wel degelijk genoemd moeten zijn in Apparaatbeheer (als Onbekend apparaat misschien en/of met een geel uitroepteken erbij (van "niet herkend"/"geen drivers voor")).
Verder is het een 3com LAN-chip met Realtek componenten erin. En daarvoor heb ik wel een driver, maar dan moet de LAN chip wél in Apparaatbeheer genoemd zijn (zie regel hierboven).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik ben nog niet verder gekomen ik heb via Windows update wel een Ati sm bus controler en soundmax geluidskaart gevonden de netwerkkaart is nu wel zichtbaar geworden in apparaat beheer met een geel uitroep teken.

Ah... Dat is mooi.
Ik heb de LAN driver van Asus voor je uit de chipset gehaald en die kun je (onder de naam 3com_NIC.zip) hier downloaden.
Pak die (na het downloaden) uit.

Daarna: Rechtsklik op het apparaat met geel uitroepteken in Apparaatbeheer -> Kies Stuurprogramma installeren -> Geef aan dat de driver lokaal staat -> Blader naar de map waar je de driver hebt uitgepakt.

Lijkt me dat het dan goed moet komen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Netwerkkaart doet het super je hebt me geweldig geholpen bedankt voor de hulp.
Ik heb een eerder post geplaatst over mijn video kaart misschien heb je daar ook verstand van.

Zet de vraag nog als opgelost: Klik op "Zet status opgelost" onderaan je startposting óf op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Ok, mocht er nog iemand behoefte hebben aan 3Com-drivers, dit is het laatste officiele driver-update-pakket dat ik nog net van de 3Com-site heb kunnen plukken voordat het werd overgenomen door HP:

https://onedrive.live.com/redir?resid=649072D7C6F6C6F4!295&authkey=!AIFDL1G8iMQshOY&ithint=file,.7z

Alle drivers voor alle op dat moment bestaande kaarten zitten erin, update.exe zoekt uit welke drivers voor welke kaart geinstalleerd moeten worden. Als (een) Beheerder uitvoeren, & boven XP/2003 in Compatibiliteitsmodus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan