driver netwerkcontroller verdwenen (acer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt een Acer, je zal je draadloze verbinding hebben uitgeschakeld!!!!!!!!:evil:

Er is een knopje waar normaal een lichtje knipperd als je verbinding hebt (draadloos)
Op dat knopje kan je drukken (aan/uit)

nee serge50 :P zo simpel is mijn probleem niet :D
Ik had wel eens voor dat ik gwn eens op dat knopje had gedrukt ja en toen zat ik der ook op te vloeken als ik merkte dat het zo gemakkelijk kon opgelost worden maar dit is iets anders... Het lichtje gaat gwn niet aan. Op acer komt er ook zo dat de draadloze verbinding is opgegeven of toegestaan maar als het dus aanstaat(toegestaan) werkt het niet.

Op het systeem dat ik nu zit heb ik effe ubuntu linux geinstalleerd en hier werkt mijn draadloos zonder moeite:cool:
Ik heb al verschillende keren gebeld met acer. normaal zou de bios update mijn probleem moeten verholpen hebben omdat bij mijn type laptop 772og een productiefout was met de netwerkkaart. Maar voor mij had dit helaas niet geholpen en mijn laatste optie was dan vista (weeral:( ) herinstalleren maar ik heb dan weer hetzelfde probleem als vorige keer. --> dan krijg ik de foutmelding 0xc000000f en dan staat der : " the boot selection failed because a required device is inaccessible". Ik denk dat ik juist diezelfde melding ook heb gehad maar toen kon ik gewoon mijn recovery dvd's insteken en dan werkte het.
Nu werken mijn recovery's ook en het proces is volledig en er wordt dan weer gevraagd om op ok te klikken en dan wordt mijn systeem opnieuw opgestart maar dan kom ik weer op hetzelfde zwarte scherm:confused:
Maar ja ik zal dan nog maar eens bellen naar acer maandag want in het weekend zijn alle lijnen gesloten.

Zelfde probleem

Hey Jelpot,
Is je probleem al opgelost en zo ja hoe?

Ik heb ook een Aer 7720G en heb sinds vanavond exact hetzelfde probleem als jij.
****in' computers, ze moeten t gewoon doen!!!!

verbinding

Ja kon zijn met het knopje, iedereen met een Acer heeft dat dus al meegemaakt blijkbaar. Vandaar dat ik daar eerst aan dacht. Dus dat is duidelijk nu :-)

Die foutmelding is hoogwaarschijnlijk 0xF,0x2,0x1, en dan nog nummer met letters
(tussen xF staan nog nullen hoor)
Is een stopfout van Vista, tweede nummer kan een ander getal zijn. Dat is de IRQ van je HD controller. Aan het nummer kan je zien wat er gebeurd is, maar is redelijk complex.

Heb je de FAT32 partitie weggehaald op je HD? Normaal heb je 3 partities 1ste is FAT32 in EISA config, 2 andere staan in NTFS. Die eerste mag je niet weghalen. Normaal staat daar je D2D recovery in.
Als ik je post lees denk ik dus dat je die partitie hebt weggehaald, laat me eerst weten of het zo is.
(Acer heeft een zeer slechte support!, zeggen meteen de D2D uitvoeren. En als die partitie weg is is het ook geen garantie meer:evil:Dit onder de noemer als gevolg van een wijziging v/h produkt) Heb je je een image van je originele harde schijf?

hallo!!!
nee ik heb het probleem niet zelf kunnen oplossen want ik heb al zoveel tips gekregen voor het op te lossen maar dit heeft bij mij allemaal niet geholpen :confused:
De oplossing had moeten zijn dat ik gewoon mijn biosversie moest updaten:thumb:
probeer dat anders eens...
Dit had bij mij niet geholpen en dan mijn laatste optie die nog overbleef was herinstalleren maar zoals in mijn vorig post vermeld staat heeft het gefaald :( en recoveren werkte niet meer :mad:
Dus ik heb hem opgestuurd en nu is hij normaal hersteld en binnen 2 werkdagen zou ik hem terug moeten hebben....

Biosversie updaten

Hey Jelpot,
Dankjewel voor je reactie.
Heb jij je laptop inmiddels werkend terug, of staat ie al langer dan twee werkdagen bij Acer?
Hoe doe ik dat, mijn biosversie updaten?

Hij is hersteld en is naart schijnt onderweg met het bedrijfje UPS... Ik heb pas gisteren een berichtje gehad met deze melding dus jah

Ik hoop gewoon dat ik er niet voor zal moeten betalen :confused: want eigenlijk is er een productiefout(conflict hardware - netwerkkaart) maar ik heb natuurlijk wel nog wat zitten prutsen dan om windows terug aan de praat te krijgen :( (te herinstalleren)

Hoe je je bios update? --> Je gaat naar de site van acer en scrollt wat naar beneden daar ga je bios en guides zien staan, dan kies je uiteraard voor vista en download je de laatste versie.
Toen ik dit moest doen was dit versie 1.33 maar ondertussen is er al de 1.34 dus dan neem je die.
Het is een zip bestand. Dat moet je natuurlijk nog uitpakken. Unzip naar het bureaublad ofzo.
Ohw ik heb juist ook versie 1.34 gedownloaded om te zien wat daar allemaal inzit maar veel waar ik precies niets van afweet :S
Alles staat uitgelegd hoe te je bios te updaten maar dit heb ik nog niet uitgevoerd. In de 1.34 versie staat ook niet bij dat er een andere fix zou zijn voor het netwerkkaart probleem dus ik denk dat het met versie 1.33 ook wel moet lukken :D
Je mag het altijd proberen hé maar het leek wat ingewikkeld voor mij (alé niet echt maar je moest alles gaan doen in de veilige modus veronderstel ik :P)

Dan als je versie 1.33 gedownloaded heb is het echt niet moeilijk meer:)
je unzipped het bestandje naar het bureaublad bijvoorbeeld en je voert het uit als administrator. Dan heb je daar vier kotjes waar je normaalgezien iets zou kunnen invullen maar dit kan al niet en daar moet je je ook niets van aantrekken. :D
deze worden automatisch ingevuld als je op start klikt. dan is het proces gestart en wordt je bios geupdated en je pc opnieuw opgestart
Zie wel dat je op een stabiel stroomnetwerk en misschien ook voor de veiligheid ook je batterij insteken (als die er natuurlijk al niet insteekt :D)
--
Voila ik hoop dat dit voor jou zal helpen :thumb:

Vanmorgen gebeld met Acer. Bestand gekregen om mn bios te updaten. Dat is gelukt versie 1.14 staat er nu op. Weer gebeld met Acer. Toen moest ik de driver van de netwerkcontroller updaten. Dus bestand gedownload van Acer site. Geïnstalleerd. Damn, nog stees geen succes. Weer gebeld met Acer. Die denken nu dat het of softwarematig is in Vista of, mn moederbord is kapot. Ze hebben me geadviseerd eerst de herstelprocedure van mn laptop te volgen. Kortom recovery!!! Damn ik ben dus nu alles kwijt, gelukkig wel een backup van mn data, maar alle software weer opnieuw dr op zetten. Holy ****, daar heb ik nogal lekker tijd voor.:evil::evil::evil::evil::evil:
Ben trouwens benieuwd of t nu wel gaat werken.
Hou jullie op de hoogte...............

Nou, das lekker..... 10 telefoontjes naar Acer, een halve dag chagrijnen, een lege C-schijf en nog steeds werkt dat ******ding niet.
Ga 'm nu opsturen naar Acer.
Ow als ik ergens de schurft van krijg is het wel een computer die niet werkt. GRRRRRRRRRRR!!!!!

Ik heb vanaf gisteren mijn laptop terug... ze hebben het probleem bij mij niet gevonden.:confused: ze hebben alles gereset behalve dan mijn 2e harde schijf:)
Het geheugen, mijn 1e harde schijf en dan mijn bios geflashed ofzo en versie 1.34 erop gezet:cool:

Ze hebben het probleem dan misschien niet gevonden maar ik heb nu dan toch wel weer draadloos internet :D Happy!!!
Ja ik weet het ik had ook al ettelijke keren naar de acer support dienst gebeld en het kl*te is dan ook wel dat ze maar tot 5u de lijnen open hebben staan en mijn school pas gedaan is om 4u30. maar ja
Het werkt allemaal terug nu volgens mijn eerste indruk.
SP1 zonder veel moeite kunnen installeren enzo:)

Ik moet wel zeggen eens dat je product is opgestuurd valt de tijd dat je hem kwijt bent nog wel heel goed mee :thumb: Hun support is misschien slecht maar reparaties kunnen ze wel denk ik:p Het heeft zo ongeveer 1.5week geduurd bij mij denk ik:thumb: Ik hoop dat ze jouw probleem ook zo snel kunnen oplossen:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan