Driver nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crimsoon

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Berichten
34
Ik heb pas windows xp op mijn computer geinstalleerd in plaats van vista. Maar nu doet mijn geluid het niet meer. Ik heb rechts onder in beeld ook geen luidsprekertje meer staan. Volgens mij moet ik nu een driver installeren, maar ik weet niet welke. Kan iemand mij hier verder mee helpen? PC wizard geeft dit weer:

Device Audio : IXP SB600 High Definition Audio Controller

Suggesties?

BVD
 
Heb je een merk-pc, zoals b.v. HP, Compaq, Packard Bell, Acer, Fujitsu, Medion etc., geef dan merk en type van de pc.
Heb je een zgn. samengestelde pc, geef dan merk en type van het moederbord.
 
Merk pc. Packer Bell

Model/Type ref.: CHOP-RIO3
MS Model : RI300 ID00E9
 
Ik heb hem al gevonden op de packard bell site.. sorry voor overlast.. iig heel erg bedankt voor de moeite
 
Geen probleem en graag gedaan! Zet je vraag even op opgelost!
 
Hij is toch niet opgelost.. sorry.. ik heb de driver gedownload, maar nu doet het geluid het nog steeds niet. Ik zie nog steeds geen luidsprekertje.
 
Je moet in dit geval EERST de chipset drivers downloaden en installeren, dan de pc opnieuw opstarten, daarna de audio drivers installeren
 
is het wel echt de driver?
kijk eens in apparaatbeheer naar gele vraagtekens
 
er stond een geel vraagteken.. ik heb deze geinstaleerd, maar nu staat er weer een nieuw geel vraagteken:

Audioapparaat op de bus voor High Definition Audio..

Als ik dan bij eigenschappen kijk staat er dat de stuurprogramma's niet geinstaleerd zijn.
Maar ik kan deze niet instaleren.. als ik gewoon via dit venster klik op stuurprogramma opnieuw installeren, dan krijg ik een foutmelding:

Deze hardware kan niet worden geinstalleerd.
De hardware is niet geinstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden.

Suggesties hoe ik dit dan op kan lossen?
 
er stond een geel vraagteken.. ik heb deze geinstaleerd, maar nu staat er weer een nieuw geel vraagteken:

Audioapparaat op de bus voor High Definition Audio..

Als ik dan bij eigenschappen kijk staat er dat de stuurprogramma's niet geinstaleerd zijn.
Maar ik kan deze niet instaleren.. als ik gewoon via dit venster klik op stuurprogramma opnieuw installeren, dan krijg ik een foutmelding:

Deze hardware kan niet worden geinstalleerd.
De hardware is niet geinstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden.

Suggesties hoe ik dit dan op kan lossen?

Heb je op deze manier geprobeerd de gedownloade driver te installeren dan??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan