driver opeens weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr0jan

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
hallo,

als ik mijn oude pc met windows 98 opstart staat er opeens dat ie de driver MSCD001 van e cdrom niet kan vinden..
hoe kan ik dit verhelpen?

heb je een opstart diskette van windows 98 ?

misschien moet je je Windows 98 eens opnieuw instaleren .. ?

Maar dna ben je al je gegevens op je hd kwijt ..

greetz flemming

is er niet een mogelijkheid om gewoon die driver opnieuw te installeren?
btw, ik kan windows helemaal niet opnieuw installeren want de cdrom doet het niet ;)

Welke driver ben je kwijt ??
Want ik heb ook een oude win98 pc ;)

en heb wel drivers ervoor ;)

Waar kan ik vinden MSCD0001 of MSCD001?

MSCD0001 is niet een bestuurder is het een gangbare naam van de bestuurder. Wat dit betekent is zodra de driver geladen succes, dan zal de naam van de bestuurder, dus wanneer MSCDEX wordt geladen, zal het zoeken naar MSCD0001 of de naam van de bestuurder in plaats van proberen te raden. Het stuurprogramma voor uw cd-rom is afhankelijk van welk type cd-rom-station hebt u in de computer. Enkele van de meest voorkomende namen bestuurder bevinden zich in verschillende soorten cd-rom-stuurprogramma's

Waar kan ik de driver voor mijn cd-rom?

Bezoek onze hardware download sectie voor het verkrijgen van een generieke cd-rom-stuurprogramma (oakcdrom.sys) en mscdex.exe indien nodig.

Als u op zoek bent naar een specifiek stuurprogramma voor uw cd-rom-station of een firmware-update, zie onze cd-rom-stuurprogramma pagina.

Ik krijg de fout 'Niet genoeg stationsaanduidingen beschikbaar "na het laden van de cd-rom-stuurprogramma's, waarom?

Dit wordt meestal veroorzaakt door het ontbreken of niet LASTDRIVE vermelding genoeg letters voor de cd-rom te laden binnen. Binnen uw config.sys toevoegen LASTDRIVE = Z voordat de cd-rom-stuurprogramma lijn.

greetz !

In aansluiting op wat Fleming zei:
1. Het kan zijn dat config.sys niet meer bestaat of corrupt geraakt is.
Config.sys moet op de harde schijf staan in de hoofdmap, dus meestal op C: in de hoofdmap.
2. Het kan zijn dat het aangeroepen CD-rom aansturingsprogramma niet meer bestaat of corrupt is geraakt. Kijk in config.sys na welke aansturingsprogramma dat zou moeten zijn en in welke map die had moeten staan.

Overigens heeft Windows98 zelf die CDrom-drivers uit config.sys en autoexec.bat (mscdex.exe) normaal gesproken NIET nodig.

Succes,

Tijs.

idd config.sys staat niet in C: , hoe los ik dat op??

EDIT: o, ik typ net bij de adresbalk achter C:\ "config.sys" in.. dus C:\config.sys
als ik het dan open met kladblok is het leeg..

Laatst bewerkt:
Doe het even anders: Start -> Uitvoeren -> notepad.exe c:\config.sys
Als er dan gevraagd wordt of je een nieuw bestand wilt maken, dan is config.sys weg.
Krijg je wel zinvolle tekst uit config.sys zoek dan naar plekken waar zoiets staat als:
DEVICE=C:\CDROM\OAKCDROM.SYS /D:MSCD001
(het gaat dus om de regel met /D:MSCD001)

Staat zo'n regel er niet, dan zul je eerst (zie eerder postings) oakcdrom.sys ergens vandaan moeten halen, en dan een aanroep maken zoals bovengenoemd (waar je oakcdrom.sys plaatst in een map onder C: die CDROM heet).

Succes,

Tijs.

Ik heb een map CDROM op de hdd gemaakt en OAKCDROM.SYS gedownd en die erin gezet.. config.sys was leeg en daar heb ik het regeltje DEVICE=C:\CDROM\OAKCDROM.SYS /D:MSCD001 ingezet.. opnieuw opstarten en hij werkt weer :D

bedankt allemaal:thumb:

Eerder shouderklopje aan je zelf ;)

uiteindelijk heb JIJ het moeten toen
door ons advies ;)

groeten:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan