Driver problemen TV software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Feyro

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
Berichten
21
Ik ben in het bezit van Windows Vista Home premium. Nu wilde ik mijn terratec Cinergy 400 tv kaart (intern, uit 2004) installeren maar zijn er problemen met de drivers. Op de site heb ik de juiste driver gedownload. Vervolgens het ik dit bestand uit gepakt (bestond uit 4 bestandjes) maar na het uitpakken kon ik eigenlijk niks meer doen terwijl de drivers helemaal nog niet geinstalleerd zijn, het zijn alleen vier bestandjes met de namen:

3xhybrid.sys
34CoInstaller.dll
Cinergy_400_TV.cat
Cinergy_400_TV.inf

Wie weet hoe ik met deze bestanden de driver kan installeren? Bij het unzippen krijg ik alleen de melding: This self-extracting program will copy the driver to your harddrive. To install the new driver use the standard windows installation procedure.

Bij voorbaat dank....
 
ik ben alleen bekent met xp, en ff vista gebruikt, daarom kan ik je het niet precies uitleggen:

ga naar apparaat beheer(iets van deze computer rechtermuis knop, en dan app. beheer) dan zoek je naar die tv kaart (zal wel onbekend (media) apparaat zijn) rechter muisknop driver zoeken->handmatig, en dan naar je folder gaan waar je die bestandjes hebt geunzipped, en op ok


Dit is ZEER bacher uitgelegd maar ik hoop dat je er iets aan hebt!
 
dank je voor je snelle reactie,

misschien zit daar het probleem wel,

ik kan de tv kaart niet vinden in die lijst, volgens windows is alles geinstalleerd... Misschien dat de kaart niet herkend wordt ofzo...
 
Hallo !

Terratec kaarten installeren is niet eenvoudig, maar goed:

Is de driver geschikt voor Vista ?

Zo ja, in apparaatbeheer de kaart verwijderen en opnieuw opstarten.

Je krijgt dan de melding: Nieuwe hardware gevonden.

Kies voor handmatig installeren o.i.d en geef het juiste pad op, dwz. de map waar je de drivers hebt uitgepakt.

Zorg wel even dat je administrator-bevoegdheden hebt.

Greetz,

Harry.
 
Ik krijg nu het idee dat het probleem em vooral zit in het feit dat windows vista de hele tv kaart niet kan vinden.. Wat zou de beste oplossing zijn daarvoor? Em in een ander PCI slot stoppen?
 
deze kaar via de link is het niet, het is een tv kaart via pci voor een gewone pc. De tv kaart is vista compatible neem ik aan anders worden er geen drivers voor Vista gereleased. Maar het punt is ook dat Vista de kaart gewoon helemaal niet herkend....
 
Hoi !

Tja, klinkt me vreemd in de oren !

Je kunt een ander PCI-slot proberen, maar normaliter zou je toch een melding moeten krijgen

Tenzij het slot echt defect is.........
 
probleem opgelost, uiteindelijk bleek een stekkertje verkeerd te zitten, daarna kon de tv-kaart eenvoudig via Vista up to date met drivers gebracht worden, werkt nu uitstekend! Bedankt voor alle hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan